بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خداحافظ بیکاری | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خداحافظ بیکاری اثر محمد بقایی

بریده‌هایی از کتاب خداحافظ بیکاری

۴٫۳
(۹)
۷۵% از بیکاران جامعه تحصیلات دانشگاهی دارند.
آسمان
اگر خوشبختی را برای یک عمر می‌خواهید، به کاری مشغول شوید که دوست دارید.
sajad setoodeh nia
انسان‌هایی بی‌هدف مجبورند تا آخر عمر برای انسان های هدفمند کار کنند.
علیرضا
کسی که کار نمی‌کند، اشتباه نمی‌کند و کسی که اشتباه نمی‌کند، چیزی یاد نمی‌گیرد.
منم!
سیستم آموزشی در کشور ما ضعیف عمل می‌کند، زیرا لازم است اصول و فنون کاری در دوران نوجوانی آموخته شود و از همان دوره فرد تجربه کاری خود را شروع کند تا درصورت شکست در یک شغل، امکان و فرصت شروع دوباره را داشته باشد. ازاین‌رو به اولیا نیز توصیه می‌شود فرزندان خود را تشویق کنند تا در کارهایی که دوست دارند، مشغول به کار شوند و تجربه کسب کنند و به جای فرستادن فرزندان به کلاس‌های مختلف در تابستان، آن‌ها را با شغل‌های مختلف آشنا کنند. چه اشکالی دارد بچه‌ها کنار درس خواندن به کار پاره‌وقت مشغول شوند؟ چه‌بسا، فرزندان مقاطع مختلف تحصیلی را با نمره‌های خوب حتی تا پایان دانشگاه طی کنند، ولی زمانی که می‌خواهند به کاری مشغول شوند متوجه می‌شوند که هیچ کاری بلد نیستند و مدرک تحصیلی‌شان هم دردی را دوا نمی‌کند و این‌گونه بر سیل بیکاران جامعه افزوده شود.
آسمان
انسانی که به پرواز علاقه شدید دارد، نباید به سینه‌خیز رفتن قانع باشد.
آسمان
همیشه به یاد داشته باشید، عزم جدی شما برای موفق شدن از همه چیز مهم‌تر است.
sajad setoodeh nia
درمجموع، پیشنهاد می‌شود بانوان محترم با استفاده از مطالب مذکور در فصول قبل، اقدام به راه‌اندازی کار برای خود کنند. چه بسیار خانم‌هایی که ضمن راه‌اندازی کار در منزل و گسترده کردن آن، هم خود به رفاه و ثروت رسیده‌اند و هم نقشی مهم در اشتغال‌زایی دیگران داشته‌اند.
آسمان
اگر نگاهی به آگهی‌های استخدام روزنامه‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کارفرماهای بخش خصوصی به استخدام بانوان آن هم با عناوین مجرد، خوش‌برخورد و ظاهر آراسته تمایل دارند. تجربه نشان داده است که از نظر بسیاری از کارفرماها داشتن تخصص به‌عنوان شرط استخدام مهم نیست، زیرا دلیل آن‌ها برای استخدام بانوان به‌خصوص مجرد، این است که این‌گونه افراد به سبب بی‌نیازی به کسب درآمد، با حقوق ناچیز هم حاضر به کار هستند؛ دلیل دیگر استخدام دختران مجرد، مخصوصاً آن‌هایی که از لحاظ ظاهری سرووضع بهتری دارند، این است که این افراد به علت ظاهرشان باعث جذب بیشتر مشتری می‌شوند و دلیل دیگر که از همه بدتر است، سوءاستفاده جنسی است.
آسمان
اگر ایده‌ای به ذهنتان رسید، آن را بی‌درنگ در جایی یادداشت کنید، چون معلوم نیست چند ساعت بعد آن را به یاد بیاورید یا نه. حتی اگر نصفه‌شب و در رختخواب ایده جدیدی به ذهنتان رسید آن را بنویسید. این کار دو حسن دارد؛ یکی اینکه برای تبدیل ایده‌تان از فکر به طرح عملی جدی‌تر می‌شوید و دیگر اینکه، به خودتان برای تفکر و تدبر بیشتر روی طرح جدیدتان فرصت بیشتر می‌دهید و می‌توانید آن را بیشتر پرورش دهید.
آسمان

حجم

۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان