بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دعای ندبه: زندگی در فردایی نورانی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دعای ندبه: زندگی در فردایی نورانی اثر اصغر طاهرزاده

بریده‌هایی از کتاب دعای ندبه: زندگی در فردایی نورانی

امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأی
۴٫۱
(۱۶)
هرکس من سرپرست و ولی او هستم پس این علی هم سرپرست اوست. خداوندا! ولایت کسی را بر عهده بگیر که او ولایت علی را بر عهده دارد و دشمن باش کسی را که علی را دشمن دارد و یاری کن کسی را که علی را یاری کند، و یاور مباش کسی را که علی را یاری نکند. به گفته علامه امینی«رحمة‌الله‌علیه» آنچنان سند این روایت در متون روایی اهل سنت محکم است که اگر بنا باشد حدیث غدیر مورد شبهه قرار گیرد، در دنیا هیچ امری قابل اثبات نیست، چون هیچ قضیه‌ای مانند قضیه غدیرخم روایات و اسانید ندارد.
F313
«هَلْ مِنْ مُعِینٍ فَأُطِیلَ مَعَهُ الْعَوِیلَ وَ الْبُكَاءَ هَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُسَاعِدَ جَزَعَهُ إِذَا خَلا» آیا كسی هست كه مرا یاری كند تا بسی ناله فراق و فریاد و فغانِ طولانی از دل بركشم؟ كسی هست كه جزع و زاری كند و چون تنها باشد من هم او را در جزع و زاریش یاری کنم؟
مادربزرگ علی💝
بسیار سخت است بر من که رنج و گرفتاری، تو را احاطه كند به طوری که ناله و زاری من هم به تو نرسد و نتوانم به تو شِکوه کنم
F313
جانم فدایت كه تو آن حقیقت پنهانی كه از ما دور نیستی، جانم فدای تو ای آن شخص غایب از مایی كه ابداً از ما جدا نیستی.
سپیده دم اندیشه
در زمان امام مهدی (عج) سراسر زمین را «لااله‌الاالله» احاطه می‌كند.
سپیده دم اندیشه
خدایا! ما طالب دولت كریمه ای هستیم كه در آن اسلام و مسلمین عزیز شوند و نفاق و منافقین ذلیل گردند و ما در آن دولت در طاعت تو و در طاعت راهنمایان به راه تو قرار داشته باشیم.
سپیده دم اندیشه
هیچ حركتی در این عالم سرگردان و بی‌حساب نیست و هركس در شرایط تاریخی خود می‌تواند از جنبه ظلمانی روزگارِ خود فاصله بگیرد و به جنبه مثبت و نورانی تاریخ خود بپیوندد و یك لحظه نظر خود را از نور نهایی برنگرداند.
F313
«بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی لَكَ الْوِقَاءُ وَ الْحِمَی» پدر و مادرم فدای تو و جانم نگهدار و حامی ذات پاك تو باد
F313
«أَینَ الْخِیرَةُ بَعْدَ الْخِیرَةِ أَینَ الشُّمُوسُ الطَّالِعَةُ أَینَ الْأَقْمَارُ الْمُنِیرَةُ أَینَ الْأَنْجُمُ الزَّاهِرَةُ اَینَ اَعْلامُ الدّین وَ قَواعِدُ الْعِلْم». كجایند آن‌هایی كه برگزیدگان خدا برای مدیریت نظام بشر بودند، كجا رفتند خورشیدهای تابان و اقمار فروزان و ستارگان درخشانِ حیات بشری،كجایند نشانه‌های دین‌داری و پایه‌های اندیشه و علم.
سپیده دم اندیشه
«بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ مُغَیبٍ لَمْ یخْلُ مِنَّا، بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَازِحٍ مَا نَزَحَ عَنَّا». جانم فدایت كه تو آن حقیقت پنهانی كه از ما دور نیستی، جانم فدای تو ای آن شخص غایب از مایی كه ابداً از ما جدا نیستی.
سپیده دم اندیشه

حجم

۱۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
رایگان