بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب امام علی (ع) و امام مهدی (ع) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب امام علی (ع) و امام مهدی (ع)

بریده‌هایی از کتاب امام علی (ع) و امام مهدی (ع)

۴٫۵
(۱۱)
قیامت بر پا نمی‌شود تا وقتی قائم بر حق ما به پا خیزد و این همان وقت است که خداوند متعال به او اذن قیام داده و هر که از او تبعیت کند، نجات می‌یابد و هر که نافرمانی او بکند، هلاک می‌شود شما را به خدا، شما را به خدا، ای بندگان خدا حتی اگر لازم شد که سینه‌خیز روی برف به سوی او بشتابید، چنین کنید چرا که او خلیفه خداست.
کاربر ۳۴۵۳۲۶۳
در انتظار فرج باشید و از رحمت الهی مأیوس نشوید، چرا که محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند متعال انتظار فرج است. تا وقتی که بندۀ مؤمن بر آن پابرجا مانده و چشم انتظار برپایی حکومت و امر ما باشد همانند کسی است که در راه خدا به شهادت رسیده و در خون خویش می‌غلتد ...
کاربر ۳۴۵۳۲۶۳
قسم به آنکه مرا به شایستگی بشارت دهنده مبعوث کرد، قطعاً قائم که یکی از فرزندانم است، غیبت خواهد کرد و آن هم با عهدی که من با او بسته‌ام. غیبت او چنان می‌شود که اکثر مردم بگویند به خاندان رسول‌الله نیازی نداریم. دیگران هم در ولادت ایشان دچار تردید می‌شوند. هرکس آن زمان را درککند لازم است که به دینش چنگ زده و هیچ راهی را برای ورود شک‌های شیطانی به دلش باز نگذارد وگرنه او را از آیین و دین من خارج می‌کند و فراموش نکرده‌اید که او پدر و مادرتان را پیش از این از بهشت بیرون کرد. همانا خداوند شیطان را ولی و سرپرست آنها قرار داده که ایمان ندارند.
کاربر ۳۴۵۳۲۶۳
حضرت علی (ع) فرمودند: یأتی علی النّاس زمان لا یعزّ فیه إلاّ الماحل ولا یستطرف إلا الفاجر، ولا یضعّف إلا المنصف یتّخذون الفی‌ء مغنمأ، والصّدقة مغرماً، والعبادة استطالة علی‌النّاس، و صلة الرّحم منّاً والعلم متجراً، فعند ذلک یکون سلطان النّساء و مشورة الإماء، و إمارة الصّبیان. زمانی برای مردم می‌رسد که تنها مکاران، سربلند و فاخران، ثروتمند باشند! و تنها منصفان، ضعیف شوند. اموال عمومی و بیت‌المال را غنیمت شمرده و صدقه را غرامت بردارند و عبادت را برای برتری بر مردم انجام دهند و ادای صله رحم رأفت بدانند و تحصیل علم را ابزار تجارت می‌شمرند و در آن زمان زنان حکمران شده و با کنیزان مشورت کنند و کودکان به امارت می‌رسند.
علیرضا
حضرت علی (ع) فرمودند: صاحب هذا الأمر الشّرید الطّرید الفرید الوحید. صاحب این امر، رانده و طرد شده، یکّه و تنهاست.
علیرضا
اوصاف مهدی (ع) از امیرمؤمنان (ع) اوصاف حضرت مهدی (ع) را پرسیدند، فرمود: هو شاب مربوع، حسن الشعر، حسن الوجه، یسیل شعره علی منکبیه، و نور وجهه یعلو سواد شعره ولحیته و رأسه بأبی ابن خیرة الإماء. او جوان چارشانه و متوسط القامه، خوش‌مو و خوش‌چهره است. موهای او بر روی شانه‌هایش ریخته و نور چهره‌اش بر سیاهی موها و محاسن و سرش غلبه دارد. به فدای زاده بهترین کنیزان گردم.
علیرضا
حضرت علی (ع) از قول پیامبر اکرم (ص) فرمودند: النّجوم أمان لأهل السّماء، فإذا ذهبت النّجوم ذهب أهل السّماء، و أهل بیتی أمان لأهل الأرض، فإذا ذهب أهل بیتی، ذهب أهل الأرض. ستارگان مایه امنیت اهل آسمانند؛ با از بین رفتن ستارگان اهل آسمان هم از بین می‌روند. اهل بیت من هم مایه امان اهل زمینند؛ اگر زمانی اهل بیت من از میان مردم بروند، اهل زمین هم از بین می‌روند.
علیرضا

حجم

۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد