بریده‌های کتاب دو زن و یک مرد
کتاب دو زن و یک مرد اثر بنت الهدی صدر

کتاب دو زن و یک مرد

۴٫۳
(۲۸)
آیا نمی‌بینی که بیشتر مصیبت‌ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل اختلاط بی‌قید و شرط و آزادِ مردان و زنان به وجود می‌آید؟
کامکار
من می‌دانم که تنها ایمان و اعتقاده که می‌تواند مانع انحراف انسان شود، اگر چنین باشه، برای آن شخص تفاوتی ندارد که در «مکه» باشه یا «پاریس».
•سیب•
امام صادق (ع) نیز خطاب به اصحابشان فرمودند: «خداوند نعمت‌های زیادی به شما داده است. پس نعمت‌های او را پنهان نکنید.» یاران عرض کردند: چگونه ای فرزند رسول خدا؟ ایشان فرمودند: «لباس هر یک از شما باید پاکیزه، بوی او باید خوب و خوش و دیوار خانه‌اش باید سفید و خانه‌اش باید نورانی باشد؛ زیرا اینها باعث گشایش روزی است.»
کامکار
رحاب گفت: نگاه کن، ببین چه چهرۀ زیبایی دارد؟ جدا از این، او کمالات و اخلاق بسیار خوبی هم دارد؟ حسنات لبخندی زده و گفت: زیبایی ظاهری برای من به اندازۀ شخصیت و ایمان او اهمّیت ندارد. من هیچ وقت به شکل ظاهر او فکر نکرده‌ام، همیشه به رفتار و اخلاق او فکر می‌کردم.
کامکار
این‌گونه که تو می‌گویی حجاب یک رسم و پوشش نیست که از طریق ایرانی‌ها وارد دین اسلام شده است؟
مینا
خداوند این اتّحاد روحی ما را مبارک گرداند و حافظ این عشق و محبّت بین ما باشد و گام‌های ما را برای حرکت در راهش استوار گرداند!
رحمانی
رو به حسنات کرد و گفت: عروس خانم! شما حالت چطوره؟ حسنات در پاسخ گفت: خدا را شکر، خوبم رحاب. امیدوارم هرچه زودتر تو هم عروس شوی. این سخنان رحاب را تحریک کرد و آتشفشان حسادت او را منفجر ساخت. او با حالت مسخره‌ای گفت: شاید مردی از قارّۀ «آفریقا»، با مثل تو که از «اروپا» از تو خواستگاری کرد، از من خواستگاری کند، مثل اینکه اینجا قحطی مرد آمده!
کامکار
اوّلاً: در مورد تفاوت میان انسان و حیوان صرف‌نظر از حواسّ پنج‌گانه، عقل است؛ زیرا انسان برخلاف حیوانات توانایی اندیشه و تفکر دارد؛ دوم: در مورد وجود و عدم، این مسئله‌ای است که هیچ اختلافی در مورد آن نیست و هر عقل و اندیشه‌ای می‌فهمد که یک وجود داریم و یک عدم؛ سوم: در مورد محال و غیرممکن. این مسئله‌ای بدیهی است به عنوان مثال غیرممکن است بتوان یک شتر را از سوراخ سوزان خیاطی رد کرد.
کامکار
۱. انسان و حیوان که در حواسّ پنج‌گانه با هم اشتراک دارند، چه تفاوتی با هم می‌توانند داشته باشند؟ ۲. آیا به وجود و عدم، اعتقاد دارید یا نه؟ ۳. آیا پیش آمده که در مورد چیزی بگویید این محال یا غیرممکن است؟
کامکار

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد