بریده‌های کتاب زنی با موهای قرمز
کتاب زنی با موهای قرمز اثر اورهان پاموک

کتاب زنی با موهای قرمز

«گربۀ ماده هم سبیل دارد.»
Abolfazl
در ترکیه زن موقرمز به معنای زنی بود که با مردهای زیادی رابطه داشته و اگر زنی عمداً موهایش را این رنگی کند یعنی خودش این راه را انتخاب کرده
Abolfazl
«شاعر را ابتدا دار بزنید سپس در زیر درخت برایش گریه کنید.»
Abolfazl
تمام عمرم نه پدرم و نه هیچ مرد دیگری را برهنه ندیده بودم. زمانی که با کاسه آب را بر سر اوستا می‌ریختم تلاش می‌کردم به او نگاه نکنم
Abolfazl
داستان با تولد اودیپ آغاز می‌شد. زمانی که اودیپ ندانسته پدرش را کشته بود و به‌جای او بر تخت پادشاهی نشسته بود ندانسته با مادرش ازدواج کرده و صاحب چهار فرزند شده بود.
Abolfazl
ازدواج با دختری که در جوانی با هیجان با او کتاب بخوانی بزرگ‌ترین خوشبختی دنیا بود. یک بار که پدرم در مورد خوشبختی یک نفر دیگر حرف می‌زد این را گفته بود.
رئوف
بی‌ادب‌ترین، بی‌خیال‌ترین، پست‌ترین و کثیف‌ترین افراد هم با گریۀ یک زن آرام می‌شوند. چون منطق عالم بر گریۀ زن‌ها بنا شده.
Mehrdad Pourkhazaeyan
این حس پدرم را و جمله‌ای را که به‌وفور در مورد هنرمندان و نویسندگان و شاعران منتقد می‌شنیدیم به خاطرم آورد: «شاعر را ابتدا دار بزنید سپس در زیر درخت برایش گریه کنید.»
رئوف
«پدری برای تو چیست؟» «پدر کسی است که بعد از حامله‌کردن مادر تا آخر عمر از پسرش محافظت و مراقبت می‌کند. پدر فردی قوی، بامحبت و محافظ است. پدر ابتدا و مرکز دنیاست. اگر باور کنی پدری داری، حتی اگر او را نبینی باز هم احساس خوبی داری. می‌دانی که او آنجاست و برای محافظت از تو خواهد آمد. من چنین پدری نداشتم.»
حسین احمدی
آن زمان‌ها وقتی کسی مرا نمی‌دیدید بیشتر از هر وقت دیگری خودم بودم. تازه داشتم این فکرم را کشف می‌کردم اگر کسی شما را زیر نظر نداشته باشد نفر دومی که در درون شما مخفی شده خود را نشان می‌دهد و کارهایی را که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد. اگر پدرتان نزدیک شما باشد و شما را زیر نظر داشته باشد این شخص دوم در درونتان مخفی می‌شود.
حسین احمدی

حجم

۱۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد