بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شناخت ذهن و کنترل آن | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب شناخت ذهن و کنترل آن اثر رامین کرمی

بریده‌هایی از کتاب شناخت ذهن و کنترل آن

نویسنده:رامین کرمی
انتشارات:سنجاق
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶۸۰ رأی
۴٫۲
(۶۸۰)
"دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتیجه متفاوت داشتن"
کاربر ۶۱۴۶۴۵۶
گرایش بی حد و حصر به برنامه های جذاب تلویزیونی منجر به جامعه‌ای مصرفی، بی‌منطق، هیجانی و مدگرا می‌شود که مردمانش کاملا ذهنی عمل می‌کنند، خیلی خودآگاه نیستند و هیچ حسی از میل به تغییر ندارند و وقت و انرژی خود را بیهوده هدر می‌دهند.
هاشم
ذهن انسان تنها موجودی است که در کرۀ زمین قادر به درک زمان و سیر در آن می‌باشد.
هاشم
به ذهن خود مجال پرواز ندهید همین الان قلم و کاغذ بردارید و مواردی را که مایل به یادگیری آن هستید لیست کنید و به ترتیب بصورت خودآموز یا کلاس آموزشی آنها را بیاموزید، یک زبان خارجی جدید، یک زبان برنامه نویسی، یک ورزش یا هنر و ... لازم نیست حرفه ای شوید همینکه بتواند برای شما با حس سرگرمی همراه باشد و مایل به یادگیری آن باشید کافی است.
golbaf184
هر داده‌ایی که از دنیای بیرون توسط حواس پنجگانه دریافت می‌کنیم اگر با اعتقادات و علائق ذهنی ما در تضاد باشد را سانسور کرده و نادیده می‌گیریم
golbaf184
"من متوجه منِ ذهنی خود شده‌ام و از این پس تلاش خواهم‌کرد او را بیشتر بشناسم و کنترل‌کنم، من، ذهن نیستم"
کاربر ۵۲۴۷۱۰۰
ذهن انسان به مانند یک کوه یخی شناور در اقیانوس بی‌کران می‌باشد. کسانی که با علم فیزیک آشنایی دارند می‌دانند که وقتی یک کوه یخی در اقیانوس شناور است ۹ برابر آنچه که از کوه یخی در بیرون از سطح آب می‌بینیم داخل آب پنهان است.
cgcore
هنگام آغاز پدیدۀ مرگ، مثلث وجودی انسان به صورت شکل شماره (۲) در می‌آید ذهن در یک ارتباط دو سویه قرار می‌گیرد که از دو طرف کشش و تمایل برای قطع و جدایی وجود دارد. بعد از اینکه ارتباط روح با جسم به هر علتی قطع شد هر کدام به سمت عالم خود که با آن هم‌فرکانس هستند متمایل می‌شوند و حرکت می‌کنند. روح که از جنس انرژی متعالی است به بالا کشیده می‌شود و جسم به سمت زمین و خاک که با آن هم‌فرکانس می‌باشد حرکت می‌کند (بالنی را تصور کنید که اتصال سبد با بالن قطع شود، سبد به زمین سقوط می‌کند و بالن بالا می‌رود)
رها شو🍃
خب این فیلترها چه چیزی هستند؟ این فیلترها عبارتند از آموزه‌های تربیتی ما در خانواده، جامعه و فرهنگ و مذهبی که در آن بزرگ شده‌ایم. این آموزه‌ها نمی‌گذارند که ما سیال فکر کنیم و بیندیشیم و آنچه را که دریافت می‌کنیم راحت ارزیابی کنیم. برای مثال در یک تربیت مذهبی و دینی ما نمی‌توانیم دریافت‌های بیرونی غیر دینی و خارج از چارچوب آموزش داده شده مذهبی را به راحتی دریافت، ارزیابی و با اندیشه‌های خود مقایسه کنیم و بر اساس این فیلترها به دنیای اطراف می‌نگریم و هر داده‌ایی که از دنیای بیرون توسط حواس پنجگانه دریافت می‌کنیم اگر با اعتقادات و علائق ذهنی ما در تضاد باشد را سانسور کرده و نادیده می‌گیریم و از کنار آن می‌گذریم این فیلترها را سایر ذهن‌های اطراف ما در ما پیاده کرده اند.
aksaya sky
"دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتیجه متفاوت داشتن"
کا میا ب سَر ا ئی
"دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتیجه متفاوت داشتن"
Tofan1987
با دوست صمیمی‌تان نقابی از صمیمیت را به صورت دارید که طبیعتا هیچ وقت مشابه نقابی نیست که در حین ارتباط با رییس‌تان دارید. دقیقا همین نقاب‌ها هستن که به ما کمک می‌کنند در روابط مختلف متناسب با آن رابطه نقش بازی کنیم، اما آن چیز که مهم است شخصیت ما چیزی ورای این نمای بیرونی است.
موج
درتعریف هر رابطه ای باید بدانید که در دسته ای از آنها شما تعیین کننده هستید که خشنودی یا ناخشنودی بتواند از شما آدم خوشحالی بسازد یا نه.
پرنده _پرواز.
"دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتیجه متفاوت داشتن"
کاربر ۴۲۲۰۲۲۱
که ما آمده‌ایم که با قید منِ ذهنی، اما در حالت تحت کنترلش، دست به تجربه بزنیم، اشتباه‌کنیم، تلاش‌کنیم و روح خود را آگاهانه بالا ببریم اما این حس را گاهاً در قالب اُرگاسم در سکس تجربه کنیم تا به ما یادآوری کند که در این شلوغی دنیای ذهن ها، گاهی سر خود را بالا بیاوریم و بدانیم آگاهی محضی ورای این چیزی که ما می بینیم و در آن غرق هستیم وجود دارد که از آنجا آمده ایم از جنس آن هستیم و روزی به آنجا خواهیم برگشت اما آگاهانه و از روی اختیار.
🌸Miss Hannah🌸
آمده‌ایم که با قید منِ ذهنی، اما در حالت تحت کنترلش، دست به تجربه بزنیم
🌸Miss Hannah🌸
این را بدانید که در دنیای الان از هر اندیشه ای قرائت ها و برداشت‌های مختلفی شده است تا به دست شما رسیده است و تقدس‌گرایی آفتی است که شما را از حرکت و رشد باز می‌دارد
Ali Ferdosi
اصولاً رعایت قانون سه ثانیه باعث می‌شود که با حفظ حالت خودآگاه و کنترل منِ ذهنی، نسبت به انتخاب نقابهای مناسب برای رابطه اقدام بکنید و تحت جو ذهنی قرار نگرفته و اصطلاحا
یلدا
"به پشت دراز بکشید در حالیکه دستهایتان در دو طرف بدنتان به حالت کشیده قرار دارد، پاهایتان هم به فاصله اندکی از هم دراز کنید. چشم‌های خود را ببندید و چند بار نفس عمیق و شکمی بکشید سعی‌کنید بین دم و بازدم یک وقفه ایجادکنید بر روی تنفس خود دقت‌کنید. حالا شروع‌کنید از عضلات پایِ راست به سمت بالا و سپس پای چپ به بالا آگاهی خود را بر روی هر عضو انتخاب شده ببرید، بردن آگاهی به سمت مثلا کف پایِ چپ باعث ایجاد حس گرما در کف پا و گِزگِز آن می شود. همینطور یک به یک اعضای بدنتان را با احساس آگاهی حس کرده و به سمت اعضای بالاتر و نهایتا سر و صورت بیایید. این عمل شاید حدود پنج دقیقه بیشتر کار نبرد اما اثر آن را بر کیفیت خواب شبانه و احساس بهتر روز بعد آن بعد از مدتها تمرین احساس خواهید کرد.
s.nasiri
رابطه‌ها ماند کودکان شما هستند متولد می‌شوند رشد می‌کنند به بلوغ می‌رسند با شما درگیر می‌شوند شما را ترک می‌کنند و یا خدای نکرده ممکن است نابود شده و شما را هم نابود کنند
صابر

حجم

۱۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
رایگان