بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها اثر محمد صادقی سیار

بریده‌هایی از کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
جامعه ژاپنی از تجمع خانوارهای صاحبان صنایع، احزاب سیاسی و حتی دانشگاه‌ها تشکیل گردیده است؛ بنابراین، سیاست، تجارت و جامعه کاملاً به هم پیوسته می‌باشند؛ عقیده عمومی بر این است که این تجمع و یا اتحاد باعث حفظ امنیت ملی، ایجاد اشتغال کامل بین همه آحاد ملت می‌گردد.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰
اکثریت مردم ژاپن به خانواده اهمیت زیادی می‌دهند، به عهد خود وفادارند، غیبت نمی‌کنند، دروغ نمی‌گویند و همواره "«ژاپنی‌گرا» هستند؛ یعنی این‌که رابطه حقیقی آنان با خودشان است و خارجی همیشه بیگانه است؛ و لذا در برخورد با خارجیان همواره دارای برخوردی توام با نزاکت، تبسم، کم‌صحبتی، و عدم گفتگو پیرامون مسائل جدی می‌باشند. روحیه وطن‌دوستی در اقشار ملت اشاعه داده شده و انضباط ویژه‌ای در شیوه زندگی و کارهای اجتماعی به چشم می‌خورد که نظیر آن را به‌ندرت در سایر کشورها می‌توان مشاهده نمود.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰
ساده زیستن را به‌عنوان یکی از صفات ژاپنی‌ها قلمداد نموده‌اند. هم‌چنین جواب دادن غیرمستقیم، تبسم به جای درگیر شدن در یک بحث منطقی، ابراز احساسات به جای منطق و عینیت‌گرایی، جواب مؤدبانه و به‌ظاهر مثبت به جای پاسخ رک و صریح و ایجاد چالش در طرف مقابل؛ پیروی از "سمبولیزم" در بسیاری از جنبه‌های زندگی و هنر، از دیگر خصیصه‌های ژاپنی‌ها برشمرده شده است.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰
«پنج اس» نظامی است که در ژاپن بصورت نهادینه مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را برای واحدهای صنعتی و خدماتی به ارمغان آورده است؛ نتایجی که معمولاً با استفاده از این روش حاصل می‌گردد را می‌توان به اختصار به پیشگیری از حوادث، کاهش وقفه کاری و افزایش بهره‌وری در محیط کار عنوان نمود.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰
اولین اقدام مهم در جهت راه‌اندازی و توسعه عملیاتِ ماشین اداری ژاپن پس از جنگ، عبارت بود از ایجاد یک بافت هماهنگ، به‌نحوی که حرکت چرخش‌هایش در جهت رسیدن به هدف‌های خاص به حرکت درآمده و هر حرکت منفردی توسط حرکت مخالف و مغایر دیگری خنثی نشود؛ در نتیجه منابع و نیروی به‌کار گرفته شده اتلاف نمی‌شد، مگر حاصل مورد نظر به‌دست آمده باشد.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد