بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟) اثر درین دانلی

بریده‌هایی از کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (چگونه در ده روز یک فیلم‌نامه بنویسیم؟)

۳٫۶
(۴۱)
این کتاب از آن دست کتاب‌هایی نیست که در پایان یک روز طولانی آن را بردارید و در رختخواب مطالعه کنید، درعین‌حال این کتاب، قرار نیست تحلیلی آکادمیک از فیلم‌های موفق ارائه دهد. این کتاب، یک راهنمای عملی است. به این معنی که، زمانی که آن را مطالعه می‌کنید، باید اقدامی عملی انجام دهید. این کتاب با تمرکز روی اصول کلی و موارد ضروری مورد نیاز، تلاش کرده است به فرآیند نوشتن با حداکثر سرعت کمک کند. این کتاب، فقط یک کتاب دیگر در حوزه‌ی فیلم‌نامه نیست. بلکه یک دوره‌ی ده‌روزه است که البته باید در زمان تعیین‌شده، به پایان برسد.
علی دائمی
سؤال اول (درباره‌ی کشمکش بیرونی): آیا قهرمان‌مان به هدفش خواهد رسید؟ سؤال دوم (درباره‌ی کشمکش درونی): آیا قهرمان‌مان (یا شخصیت تأثیرپذیر از قهرمان) بر موانع پیش روی خود غلبه می‌کند؟ اگر ایده‌ی فیلم‌تان خیلی سریع این دو سؤال را برای‌تان به وجود نمی‌آورد. باید دست به تغییر بزنید، تا زمانی که این دو سؤال پیش آید.
kian
اگر خواستید طرح اولیه‌ای برای فیلم‌نامه‌تان بنویسید، آن را با سرعت بنویسید.
Dexter
«بزرگ‌ترین و مفیدترین قانونی که دارم این است که: وقتی من کسل و خسته هستم، فیلم‌نامه‌ام هم کسل‌کننده است و این برای بیننده هم خسته‌کننده خواهد بود.»
Dexter
بازنده‌هایی وجود ندارند جز ترسوها.
mohammad hamid
مسئله اینجاست که صرفِ زمان زیادی روی یک فیلم‌نامه – به‌خصوص درباره نسخه اولیه – یکی از بدترین اشتباهاتی است که یک نویسنده می‌تواند انجام دهد. این کار باعث می‌شود فیلم‌نامه خسته‌کننده و فاقد ابتکار و ذوق باشد.
mb
از بسیاری از افرادی که می‌خواهند فیلم‌نامه‌نویس شوند، شبیه این جمله را شنیده‌ایم: «می‌دونم که می‌تونم یه فیلم‌نامه‌نویس حرفه‌ای و بزرگ بشم، من فیلم داستان عامه‌پسند رو صدها بار دیدم.» در جواب این حرف آن‌ها، اولین سؤالی که ما از آن‌ها می‌پرسیم این است: «آیا فیلم‌نامه‌اش رو هم خوندین؟» بسیاری از اوقات پاسخ این است: «خُب... نه.» وقتی این جواب را می‌شنویم، می‌فهمیم با کسی طرف هستیم که نمی‌خواهد فیلم‌نامه‌نویس شود، بلکه فقط ایده بدل شدن به یک فیلم‌نامه‌نویس را دوست دارد.
Taran
اگر می‌خواهید نویسنده شوید، باید بنویسید!
miss_yalda
بدتر این‌که، اگر پیش از آغاز نوشتن فیلم‌نامه، مدت زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن کنید، این احتمال وجود دارد که شور و شوق خود را درباره ایده‌ی فیلم‌نامه از دست دهید، درواقع ممکن است ایده‌ی عالی‌تان درباره فیلم، هرگز روی کاغذ آورده نشود.
miss_yalda
وقتی زمان زیادی را صرف نوشتن نسخه اولیه فیلم‌نامه کنید، با مشکل توجه بیش‌ازحد به جزییات و غفلت از منظره کلی مواجه می‌شوید. به نقطه‌ای می‌رسید که بیش‌ازحد درباره موضوع فکر می‌کنید و درگیر افکار مزاحم می‌شوید. وقتی این فرآیند خیلی به طول بیانجامد، در مورد همه چیز به تردید می‌افتید و زمانی که بالاخره کار نوشتن فیلم‌نامه به پایان برسد، احتمالاً با ماهیتی روبه‌رو هستید که فاقد بیانی پویا و بدیع است.
miss_yalda

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۵۰۰
۲۴,۸۵۰
۳۰%
تومان