بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همدرد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب همدرد اثر ویت تان نوین

بریده‌هایی از کتاب همدرد

۳٫۹
(۷)
عشق، قدرت حرف زدن با دیگری بدون ذره ای تلاش، بدون مخفی کاری و درعین حال گذراندن زمان به خوشی است بدون گفتن حتی یک کلمه حرف.
zohreh
وظیفه ی یک جاسوس این نیست که خودش را مخفی کند تا هیچ کس او را نبیند، طوری که خودش هم نتواند چیزی ببیند. وظیفه ی یک جاسوس این است که خودش را طوری مخفی کند که با اینکه هیچ کس او را نمی بیند، او همه را ببیند حالا از خودت بپرس چطور می شود تو همه را ببینی اما تو را کسی نبیند؟
zohreh
حتی هنگامی که داریم این جمله ی پایانی را می نویسیم، جمله ای که دیگر تجدید نظر نخواهد شد، اعتراف می کنیم که فقط و فقط به یک چیز اطمینان داریم، قسم می خوریم حتی اگر سرمان هم برود این قول را نشکنیم: زندگی خواهیم کرد!
zohreh
چطور آسیب پذیرترین مخلوق دنیا می تواند قدرتمندترین موجود هم باشد؟
zohreh
اگر کسی قوانین تاریخ را بداند، می تواند وقایع تاریخ را تحت کنترل خود دربیاورد و آن را از سرمایه داری دور کند و زمان را به انحصار خود دربیاورد.
zohreh
مهم ترین چیزها از طریق احساس عذاب به دست می آیند.
zohreh
بعدها فهمیدم اگر ثروتمندان بتوانند به همه ی فقرا فقط یک کاسه برنج بدهند، نه از ثروت آن ها چیزی کم می شود، نه فقرا گرسنه می مانند. وقتی راه حل به این سادگی بود، چرا این همه گرسنه وجود داشت؟ آیا این فقط به خاطر کمبود حس همدردی نبود؟
zohreh
وقتی بهتر است به تو عشق بورزند تا اینکه ازت متنفر باشند، پس همان بهتر که ازت متنفر باشند تا اینکه تو را نادیده بگیرند.
zohreh
نوشته ی تو نه روشن است نه موجز، نه سرراست، نه ساده. این زبان، زبانِ نخبگی است. تو باید برای مردم بنویسی!
zohreh
بسیاری از این رهبران حتی یک روز هم در مزرعه کار نکردند. وقتی اصلاً نمی دانی زندگی دهقانی چیست، چطور می خواستی یک جامعه ی روستایی را به سوی آینده رهبری کنی؟
zohreh

حجم

۴۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۴۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان