بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جوشکاری (ازدواج عاقلانه، آسان و به موقع) | طاقچه
کتاب جوشکاری (ازدواج عاقلانه، آسان و به موقع) اثر حسین عالمی

بریده‌هایی از کتاب جوشکاری (ازدواج عاقلانه، آسان و به موقع)

نویسنده:حسین عالمی
امتیاز:
۳.۶از ۳۲ رأی
۳٫۶
(۳۲)
به‌نظرم به‌دنبال دختری که بهترین آشپز باشد، آن‌هم برای آشپزی‌کردن در خانه، نگردید. این‌ها ملاک خوبی برای انتخاب همسر نیست. طبق دستور اسلام از همسرتان انتظار آشپزی نداشته باشید، تا او هم به‌خاطر انتظار نداشتن شما، آشپزی را وظیفه‌ی خود نداند. آن‌وقت حتی اگر روزه باشید و دم غروب گرسنه به خانه بیایید و همسرتان به‌علت مشغله‌های کاری یا مطالعاتی یا سرگرمی‌های شخصی خود، افطار تدارک ندیده باشد، شما با کمی نان و پنیر افطار خواهید کرد و آب از آب تکان نمی‌خورد. باور کنید داستان زندگی مؤمنان همین‌طور است.
s.latifi
جنگ نرم امروز بر سر همین یک کلمه است: «نظر خدا، یا نظر من»!
s.latifi
اگر ایمان نباشد، هیچ خصوصیتی نمی‌تواند شما را آرام کند و سبک‌بال به ادامه‌ی زندگی وادارد.
کربلایی
امام خمینی (ره) در مراسم خواستگاری‌شان، فقط انجام واجبات و ترک محرمات را تنها خواسته و معیار خودشان قرار داده بودند. این مطلب را همسر ایشان در مصاحبه به‌مناسبت صدمین سال میلاد امام خمینی (ره) اعلام کردند. این درصورتی است که خودشان دو ساعت به اذان صبح، به مناجات و نماز شب برمی‌خواسته‌اند، اما از همسرشان توقع این اعمال را نداشتند و حتی ایشان را برای نماز صبح هم صدا نمی‌کردند، مگر این‌که همسر مکرمه‌شان پیش از خواب، از ایشان خواسته باشند که حتما بیدارشان کنند.
کربلایی
باور کنید جنگ نرم امروز بر سر همین یک کلمه است: «نظر خدا، یا نظر من»!
کربلایی
پدر استاد شهید مرتضی مطهری، به مادر استاد یا همان همسر مکرمه‌شان گفته بودند: «فلانی! من نمی‌دانم شما زشت هستی یا زیبا، چون انسان زشتی و زیبایی را در مقایسه می‌فهمد و من نمی‌دانم تو زشت هستی یا زیبا، زیرا من تاکنون به‌جز تو زنی را ندیده‌ام!»
MS
در سختی‌ها نباید از منبع نور دور شد که دوری از نور، گرفتاری بیش‌تری برای ما خواهد داشت.
کربلایی
حتی اگر جواب به خواستگاری کسی منفی باشد، از نظر اخلاقی حق نداریم با مخاطب خودمان با تحقیر برخورد کنیم، مکالمه را با سردی تمام کرده یا تماس را قطع کنیم. این خلاف اخلاق‌ها، در آینده روزی بلای جان و زندگی ما خواهد شد. باید خودمان را تربیت کنیم و شیطان را از نفوذ به دلمان محروم کنیم و به خدا پناه ببریم.
s.latifi
اگر همسرتان (ان شاءالله) مؤمن باشد، غربتتان در این دنیا کم‌تر می‌شود، اما داستان غربت مؤمن به هرحال سر جایش هست؛ به همین دلیل است که ائمه‌ی دین این همه بر نماز تأکید می‌کنند. نماز یعنی درد دل کردن با کسی که همه‌ی تنهایی‌ها باید با او جبران شود. هر چه ایمان افراد ضعیف‌تر باشد، نمازشان کم‌رنگ‌تر و درد دل کردنشان با خدا کم‌تر و البته فرو رفتن در دل‌بستگی‌های دنیوی بیش‌تر است. پس از ازدواج تازه می‌فهمی که باید نمازت را بهتر بخوانی!
t.ftm.s
رسول خدا (ص) فرموند: «از شومی دختر، مهریه‌ی زیاد است».
کربلایی

حجم

۳۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

حجم

۳۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد