بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوری | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب کوری اثر ژوزه  ساراماگو

بریده‌هایی از کتاب کوری

۴٫۱
(۱۷۳)
انسان در هنگام نزول بلایا و یا احتمال بروز آنها می‌تواند دوستان خود را بشناسد.
marya
مردی که قبل از دیگران کور شده بود گفت: «اگر به آنجا برویم، بعضی‌هایمان زودتر خواهیم مرد.» - «هر کس که در طالعش مرگ باشد، از همین حالا مرده و خودش بی‌خبر است. همه‌مان از لحظه تولد می‌دانیم که خواهیم مرد.» - «درست است. می‌شود گفت که ما مرده به دنیا می‌آییم.»
Yasaman
و کوری دقیقآ همین است، زندگی در دنیایی که فاقد امید است.
socio path
کوری دقیقآ همین است، زندگی در دنیایی که فاقد امید است.
salar
«اگر نمی‌توانیم مانند انسان زندگی کنیم، حداقل سعی کنیم مثل حیوانات زندگی نکنیم.»
salar
کسی که عادت به سحرخیزی دارد و یا به دلیلی مجبور است صبح زود بیدار شود، نمی‌تواند تحمل کند که دیگران در خواب باشند، و دراین مورد خاص، کاملا حق دارند، زیرا تفاوت زیادی هست بین کوری که خوابیده و کوری که بی‌مورد و بیهوده چشم‌هایش را باز کرده.
salar
آنجا که ما حتی در حال مرگ هم مایل نیستیم ضعیف جلوه کنیم پاسخ می‌دهیم (خیلی خوب هستم)
Sara
ناگهان عذاب وجدان به سراغش آمد و به‌خاطر دزدیدن ماشین یک کور بیچاره او را سرزنش کرد. سعی کرد خودش را توجیه کند: «حال‌وروز الان من به‌خاطر دزدی از یک کور نیست، اشتباه من این بود که او را به منزلش رساندم. همین.». نمی‌توانست با وجدانش دربیافتد زیرا او دلایل ساده و روشنی داشت. احترام کورها واجب است: «کسی حق ندارد از یک کور دزدی کند.» متهم معترضانه از خود دفاع کرد: «قانونآ هیچ سرقتی صورت نگرفته، ماشین را که از جیبش برنداشتم، و یا با هفت‌تیر روی شقیقه که تهدیدش نکردم.» ندای وجدانش گفت: «چرند نگو، کارت را بکن.»
سیدباقر
«این هم از آدمیزاد، نیمی از وجودش بی‌علاقگی و نیم دیگرش عناد و بدجنسی است.»
سیدباقر
اگر انسان قبل از انجام هرکاری با دقت فکر کرده و نتایج آن را برآورد کنیم (نتایج آنی، محتمل، ممکن و متصور را) هرگز از اولین نقطه‌ای ما را به تفکر واداشته جلوتر نخواهیم رفت، نتایج تمام اعمال خوب و بد انسان در کنار هم سنجیده می‌شوند.
M.R

حجم

۳۰۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۰۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۰
۱۱
صفحه بعد