بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تا شهادت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تا شهادت اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب تا شهادت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۳۴ رأی
۴٫۸
(۳۴)
حضرت موسی (ع) در مناجات خود در کوه طور عرض کرد: یا اله العالمین (ای معبود جهانیان). جواب شنید: لبیک (یعنی ندای تورا پذیرفتم). سپس عرض کرد: یا اله المحسنین (ای خدای نیکوکاران) همان جواب را شنید سپس عرض کرد: یا اله المطیعین: (ای خدای اطاعت‌کنندگان) باز همان پاسخ را شنید. سپس عرض کرد: یا اله العاصین (ای خدای گنهکاران). سه بار در پاسخ شنید: لبیک، لبیک لبیک. موسی (ع) عرض کرد: خدایا چرا، در دفعهٔ چهارم، سه بار پاسخم دادی؟! خداوند به او خطاب کرد: عارفان به معرفت خود، و نیکوکاران و اطاعت‌کنندگان به نیکی و اطاعت خود، اعتماد دارند، ولی گنهکاران جز به فضل من، پناهی ندارند، اگر از درگاه من ناامید گردند، به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟! (منتخب قوامیس الدرر «ملا حبیب‌الله کاشانی»، ص ۲۶۸)
__mr__
امام صادق (ع) می‌فرماید: «روز قیامت در سنجش اعمال، اگر شخص گناهکار در مقام عذرخواهی بگوید؛ پروردگارا نادان و بی‌خبر بودم، اسیر شهوت و غضب بودم، گرفتار هوی و هوس و در مقابل شیطان عاجز بودم. در جواب همهٔ بهانه‌هایش به او گفته می‌شود: مگر باب توبه برای تو گشوده نبود؟ آیا سخت‌گیری شده بود؟ آیا برای توبه شرایط سخت قرار داده بودیم؟»
حُسِین
چهل روایت از آنها که توبه کرده و راه حق را پیمودند و با شهادت رفتند.
علیرضا
شهید رامین تجویدی در آخرین نوشته‌اش (برای همه من و شما) می‌نویسد: (در مقابل خدا) بنگر تا چه اندازه نیازمندی، لحظه‌ای دست بر روی چشمانت بگذر و بردار و بفهم که چه کسی چشمانت را روشن ساخته؟
شادی
کسی زیاد یاد مرگ باشد، با مقام شهادت از دنیا خواهد رفت.
الهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
در حدیث قدسی آمده که خداوند فرمود: اگر گنهکارانی که به من پشت کرده‌اند می‌دانستند که من چه اندازه انتظار دیدن آن‌ها را می‌کِشم و چه مقدار مشتاق توبه و بازگشت آن‌ها هستم، هر آینه از شدت شور و شوق نسبت به من جان می‌دادند و تمام بندبند اعضایشان به خاطر عشق به من از هم جدا می‌شد. (اصرار الصلوهًْ، صفحهٔ ۱۹)
__mr__
حضرت صادق (ع) شد که می‌فرماید: هنگامی که بنده‌ای توبهٔ حقیقی کرد خداوند او را دوست می‌دارد و در دنیا و آخرت گناهان او را می‌پوشاند و هر چه از گناهان که دو فرشته برای او نوشته‌اند از یادشان می‌برد و به اعضای بدنش وحی می‌کند که گناهان او را پنهان کنید و به نقاطی از زمین که او در آنجا گناه کرده فرمان می‌دهد که گناهان او را پنهان کنید. (اصول کافی، جلد ۴، صفحهٔ ۱۷۳)
محمد حسین اسدی کرم
گفتند: باید بگویی از (امام) خمینی پول گرفته‌ام. اما او می‌گفت: من عمرم را کرده‌ام. من به این اولاد امام حسین (ع) تهمت نمی‌زنم.
sahar
پیامبر (ص) می‌گوید: آدمی بر آئین دوست خود است پس بنگرید با چه کسی دوستی می‌کنید... (بحار، ج ۷۱، ص ۱۹۲)
__mr__
مردی خدمت رسول خدا (ص) رسید و گفت: ای رسول خدا (ص)، من هیچ کار زشتی نمانده که انجام نداده باشم، آیا می‌توانم توبه کنم؟ رسول خدا (ص) فرمود: آیا هیچ یک از پدر و مادرت زنده هستند؟ گفت: بله، پدرم. حضرت فرمود: برو به او نیکی کن (تا آمرزیده شوی). وقتی او راه افتاد پیامبر (ص) فرمود: کاش مادرش زنده بود. (یعنی اگر او زنده بود و به او نیکی می‌کرد، زودتر آمرزیده می‌شد).
حُسِین

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان