بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هفت عادت مردمان موثر | طاقچه
کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفن آر. کاوی

بریده‌هایی از کتاب هفت عادت مردمان موثر

۳٫۴
(۹۸)
برای یک روز کامل، به گفتار خود و افراد دور و برتان گوش بدهید.
مـَه‌سـا
«در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است!
m.norouzi
«با یک انسان همان‌طور که هست، رفتار کن و او همان‌طور باقی خواهد ماند. با یک انسان آن‌گونه که می‌تواند و باید باشد، رفتار کن و او همان خواهد شد که می‌تواند و باید باشد.»
مـَه‌سـا
وقتی مردم با ما مخالفت می‌کنند، ما فوراً فکر می‌کنیم که آنان در اشتباهند. اما همان‌طور که آن تجربه نشان داد، افرادی با ذهنِ روشن و شفاف چیزها را متفاوت با دیگران می‌بینند و تجربه‌هایی منحصربه‌فرد را برای خود می‌آفرینند.
مـَه‌سـا
مبتکر، با استعداد، توانا و باهوش بود. همه این را می‌دانستند. اما در مدیریت خود مانند یک دیکتاتور رفتار می‌کرد. رفتار او با کارکنانش مانند رفتار با «احمق‌ها» بود، گویی آن‌ها هیچ قوۀ تشخیصی ندارند.
مـَه‌سـا
. ذهن خود را از هر چیزی به‌جز آنچه خواهید خواند و آنچه از شما خواسته خواهد شد، پاک کنید
مـَه‌سـا
«در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است! تعجب نکنید مردم به‌قدری سرگرم مسائل زندگی خود هستند که به یاد شما نمی‌افتند و اگر هم بیفتند، نگران این هستند که شما درباره‌شان چه فکری می‌کنید! پس بهتر است زمانی را که برای نگران شدن در مورد اینکه مردم درباره‌ی لباس، خانه و عقیده‌ها و هدف‌های شما چه فکری می‌کنند، هدر دهید، صرف تفکر و اندیشیدن در مورد انجام کارهایی کنید که شما را به هدف‌هایتان می‌رساند».
abadian
دل، دلیل‌هایی برای خودش دارد که هیچ دلیل و منطقی آن‌ها را نمی‌پذیرد.
مـَه‌سـا
عمل کنید وگرنه بازیچۀ عملکرد دیگران می‌شوید
مـَه‌سـا
خود او نیز شکنجه‌های بسیاری را تحمل کرد. تا جایی که حتی از چند لحظۀ بعد خود خبر نداشت که آیا در میان نجات‌یافتگان خواهد بود یا از کسانی که روانۀ کورۀ آتش می‌شوند و خاکستر آن‌ها بر اساس سرنوشت دور ریخته می‌شود. روزی تنها و برهنه در اتاقی کوچک نشسته بود و به نهایت آزادی بشر، یعنی به آزادی نازی‌ها فکر می‌کرد که هیچ‌وقت از آن‌ها گرفته نمی‌شد. او می‌دانست که نازی‌ها هستند که محیط و دور و بر او را کنترل می‌کنند و هر بلایی بخواهند بر سر او می‌آورند، اما ویکتور فرانکل فردی خودآگاه بود و مانند یک ناظر خارجی به درگیری‌های خود نظارت داشت. ماهیت او دست نخورده و سالم مانده بود. او فهمید که خودش تصمیم گرفته است که چطور همۀ این چیزها تا این حد رویش تأثیر بگذارند
مـَه‌سـا

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
۷۰,۲۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۸صفحه بعد