بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهنمای طریق | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب رهنمای طریق اثر محمدعلی جاودان

بریده‌هایی از کتاب رهنمای طریق

۴٫۴
(۱۳۵)
عاقبت صبر و مقاومت، فرَج و پیروزی است
بیسیمچی
کسی که گناه نکند در عمر خود ضرر نمی‌کند.
حکیمی
اسلام یک دین تاریخی است یعنی در تاریخ متولّد شده و ادامه‌ی حیات داده است. لذا شناخت تاریخ اسلام منجر به شناخت اسلام می‌گردد.
بیسیمچی
بدون فضل خدا هیچ‌کس به هیچ‌چیز نمی‌رسد.
محمدرضا میرباقری
دعا برای خویشاوندان، زیارت به نیابت آن‌ها، صدقه دادن برای سلامتی‌شان، کمک مالی، جانی و زبانی در گرفتاری‌های آن‌ها و دیدارِ گاه و بی‌گاه از آن‌ها -البتّه دیداری که برای آن‌ها زحمت و آزار به بار نیاورد، بلکه خوشحالشان کند -موارد دیگری از صله‌ی رحم است.
F313
تواضع این است که از مجلس به نشستن در جایی پایین‌تر از مقام و موقعیت خود راضی باشی و هرکه را ملاقات نمودی تو به او سلام نمایی و از جدل بپرهیزی اگرچه حق با تو باشد.
حکیمی
شوهر نیز باید بداند که ازدواج مانند خریدنِ برده نیست و باید فضای رفاقت در آن حاکم باشد.
حکیمی
حادثه‌ی جدایی، حادثه‌ای است که چاره ندارد
بیسیمچی
عبادات هرچه با توجّه بیشتر باشد و با نشاط‌تر، ارزش بیشتری دارد.
بیسیمچی
اطاعت از خدای متعال راه رفتن تا بی‌نهایت است. هر چه اطاعت بهتر و بیشتر باشد، کمال به‌دست آمده بالاتر خواهد بود.
بیسیمچی
زیادتی اعمال خوب و کثرت عبادات، به هیچ‌وجه مطلوب نیست و باید تمام تلاش انسان در درستی و توجّه به عمل باشد؛ زیرا هدفِ مطلوب، عملِ صالح و مقبول است، نه اعمال کثیر
بیسیمچی
از یک نگاه (شهوت‌ناک) نیز بپرهیزید؛ زیرا همان یک نگاه بذر شهوت را در دل‌هایتان می‌رویاند و همان، برای فتنه‌انگیزی برای صاحبش کافی است
F313
از هرجریمه‌ای مهم‌تر این است که آدم متعهّد شود در مورد هرکسی صحبت کرد، حتماً از خودِ او رضایت طلب کند و من فکر می‌کنم این، بهترین راه برای آن است که زبان آدم مؤدّب شود.
F313
وای بر من! ای کاش که فلانی را به‌عنوان دوست انتخاب نمی‌کردم
F313
خوشا به حال طالب علم در روز قیامت. هرکه از خانه خود بیرون رود به‌دنبال بابی از علم، خداوند با هر قدمی ثواب شهیدی از شهدای بدر را می‌نویسد
حکیمی
هیچ‌کس بار گناه دیگری را به دوش نخواهد کشید.
حکیمی
«إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَیهِ عَبْداً أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَی نَفْسِه»؛ به‌درستی که از محبوب‌ترین بندگان در نزد خداوند، بنده‌ای است که خداوند او را در برابر نفسش یاری کرده است.
امین
اگر دعا و توسّل در یک مطلب عمومیت یابد، در تقدیرات الهی مؤثّر خواهد بود
بیسیمچی
برای مطالعه‌ی تاریخ صد سال گذشته‌ی ایران، چون اغلب تألیفات با مطالب دروغ آمیخته شده است، بسیار باید با احتیاط عمل نمود. لذا در این زمینه می‌توانید به کتب ذیل مراجعه نمایید: -«تاریخ تحولات سیاسی ایران» -«ظهور و سقوط سلطنت پهلوی» -«پایداری تا پایِ دار» -«شیخ‌ابراهیم زنجانی» -«فراتر از روش آزمون و خطا» -«تاریخ بیست‌ساله‌ی ایران»
mohammad
معرفت، محبّت می‌آورد و محبّت، سعی و تلاش را به‌دنبال خواهد داشت؛
محمدرضا میرباقری

حجم

۷۳۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۱ صفحه

حجم

۷۳۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۱ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان