بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۵ زبان عشق | صفحه ۱۴۷ | طاقچه
کتاب ۵ زبان عشق اثر گری چاپمن

بریده‌هایی از کتاب ۵ زبان عشق

۴٫۵
(۷۲۰)
همانند کلام تاییدآمیز، زبان عشق اختصاص وقت باکیفیت نیز گویش‌های مختلفی دارد. یکی از رایج‌ترین گویش‌ها گفتگوی باکیفیت است. منظورم از گفتگوی باکیفیت، گفتگویی خوشایند است که دو نفر در مورد تجربه‌ها، افکار، احساسات و خواسته‌هایشان در شرایطی دوستانه و بدون قطع کردن حرف‌های یکدیگر، با هم صحبت می‌کنند.
خواندن و عمل با هم
شقی که بنظر می‌رسید او نسبت به من دارد، بر باد می‌رفت. من آدم نسبتا باهوشی هستم و در کارم موفقم، اما علت این موضوع را نمی‌فهمم!» پرسیدم: «چند سال متاهل بودید؟» - اولین ازدواجم ده سال طول کشید، دومی سه سال و آخری تقریبا شش سال. - عشقی که بین شما وجود داشت، فورا بعد از شروع زندگی از بین می‌رفت یا به مرور زمان؟ - در ازدواج دومم از همان اول، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. فکر می‌کردم واقعا عاشق هم هستیم، اما ماه عسلی که رفتیم فاجعه بود و هیچ وقت هم درست نشد. ما فقط شش ماه نامزد بودیم، در آن دوران عشقمان رویایی بود اما بعد از اینکه زندگی زیر یک سقف را آغاز کردیم از همان اول با هم درگیر شدیم. در ازدواج اولم، سه چهار سال زندگی خوبی داشتیم. بعد از تولد بچه احساس کردم فقط به
اسماعیل
می‌آید؟! در ارتفاع ۱۰ هزار متری از زمین، جایی بین دالاس و بوفالو، مجله‌اش را کنار گذاشت، رویش را به من کرد و پرسید: «شغل شما چیست؟» حقیقت را گفتم: «کار من مشاوره ازدواج و برگزاری سمینارهایی در مورد تحکیم ازدواج است». گفت: «مدت‌هاست می‌خواهم این سوال را از یک نفر بپرسم که بعد از ازدواج چه بر سر عشق می‌آید؟» پرسیدم: «منظورتان چیست؟» گفت: «من تا به حال سه بار ازدواج کرده‌ام و در هر سه بار قبل از اینکه زندگی مشترک زیر یک سقف را آغاز کنیم همه چیز خوب بود، اما بعد از آن به هم می‌ریخت. تمام عشقی که فکر
اسماعیل
«واکنشش هر چی باشه، من می‌خوام برای یه مدت طولانی به زبان عشق او حرف بزنم. اگه بعد اون مدت بازم ازم دور شد، از کسی دوره شده که بدون هیچ قید و شرطی بهش عشق می‌ورزیده».
بهار
در سایه‌ی امنیت حاصل از عشق، زوج‌ها می‌توانند بدون محکوم کردن هم در مورد تفاوت‌ها گفتگو کنند و اختلافاتشان را حل کنند. دو نفر که با هم متفاوت‌اند یاد می‌گیرند با هم در آرامش زندگی کنند. در سایه‌ی عشق می‌فهمیم چطور فقط خوبی‌های یکدیگر را ببینیم. این‌ها پاداش عشق هستند.
بهار
در زندگی مشترک، اگر عشق را حس نکنیم، تفاوت‌هایمان بیشتر به چشم می‌آیند. همدیگر را تهدید و یا مانعی برای شادی خودمان می‌بینیم. برای مهم و ارزشمند شدن می‌جنگیم و صحنه‌ی زندگی به میدان نبرد تبدیل می‌شود.
بهار
یادگیری زبان عشق «ارائه خدمت و همسریاری» نیاز به این دارد که بعضی از ما مدل ذهنی خود را که در مورد نقش زن یا مرد در زندگی تغییر دهیم. اینها در دهه‌های گذشته تغییر کرده‌اند، اما مدل‌های که از گذشته در ذهن ما شکل گرفته‌اند ممکن است هنوز وجود داشته باشند و فرهنگ‌های مختلف انتظارات مختلفی در مورد روش صحیح زندگی دارند. دیوید وقتی فهمید شکستن باورهایش برای ماری چقدر مهم است، آنها را کنار گذاشت. احتمال این وجود دارد که زبان اصلی عشق همسر ما چیزی بخواهد که با تصوری که ما از نقش خود داریم سازگاری نداشته باشد.
بهار
گفتگوی باکیفیت علاوه بر گوش دادن همدلانه نیاز به خودآشکارسازی دارد. وقتی یک زن می‌گوید: «آرزو دارم شوهرم حرف بزنه. اصلا نمی‌دونم چی تو سرش میگذره یا چه حسی داره». یعنی شدیدا صمیمیت می‌خواهد. او می‌خواهد با شوهرش احساس نزدیکی کند، اما چطور می‌تواند با کسی که نمی‌شناسد احساس نزدیکی کند؟ به منظور اینکه طرف مقابل عشق را حس کند، باید بتواند افکار و احساساتش را برای او بیان کند. اگر زبان اصلی عشق همسر شما اختصاص وقت با گویش گفتگوی باکیفیت باشد، مخزن عشق او تا زمانی که به او در مورد افکار و احساسات خود نگویید، پر نخواهد شد.
بهار
زبان اصلی عشق همسر شما اختصاص وقت است، فقط می‌خواهد با او باشید و وقتتان را با او سپری کنید. وقتی که با شیوه‌ای درست سپری شود.
بهار
با طلب کردن نمی‌توانیم عشق احساسی را دریافت کنیم. ممکن است همسر من با تمام خواسته‌های طلبکارانه‌ی من موافقت کند و آن‌ها را انجام دهد، اما دیگر نمی‌توان اسم آن را ابراز عشق نهاد. شاید از روی ترس، احساس گناه یا احساس دیگری بجز عشق آن را انجام می‌دهد. بنابراین یک درخواست، احتمال ابراز عشق را بوجود می‌آورد، درحالی‌که طلب کردن این احتمال را از بین می‌برد
بهار

حجم

۳۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۳۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان