بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کبوتران حرم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کبوتران حرم اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب کبوتران حرم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأی
۴٫۰
(۵)
مولای ما علی ابن موسی الرضا (ع) فرمودند: «ایمان مؤمن، واقعی نیست، مگر آنکه سه خصلت در او باشد: سنتی از پروردگارش، سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش؛ سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است. سنت پیغمبرش، مدارا و خوش‌رفتاری با مردم است. اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.»
کاربر ۱۹۳۶۲۱۴
آخرین نوشتهٔ شهیده نجمه قاسم‌پور در دفتر یکی بچه‌ها: دوست عزیزم! خوشبختی را نه بر تخت پادشاهی، بلکه در نمازهای عاشقانه و عارفانه باید جست‌وجو کرد.» ۱۳۸۷/۱/۸ سفر مشهد ـ نجمه قاسم‌پور
shariaty
یکی از آخرین پیامک‌هایی که اسماعیل برای دوستش فرستاده بود جملهٔ مقام معظم رهبری بود: «آن روزها برای شهادت دروازه‌ای داشتیم و این روزها معبری تنگ، هنوز هم برای شهادت فرصت هست دل را باید صاف نمود.»
shariaty
وقتی مادر پیکر فرزندش را می‌بیند، با گریه می‌گوید: «این محمد من است. خودش است. آمده است مشهد تا به آن عهدی که با من بسته وفا کند. او قول داده بود، این بار که از جبهه برگشت مرا به مشهد بیاورد. حالا هم از جبهه برگشته و به عهدش وفا کرده.»
shariaty
در پایان وصیت، متنی را برای سنگ مزارش نوشته بود: «ای برادر به کجا می‌روی، کمی درنگ کن! آیا با کمی گریه و خواندن یک فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که ما با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم فراموش خواهی کرد یا نه!؟ اما مسئولیت ادامه دادن راه ماست. ما نظاره می‌کنیم که تو چه خواهی کرد!! والسلام، عبدالعاصی رضا نادری»
بهار
امام رضا (ع) در مطلب مهمی به عبدالعظیم حسنی فرمودند: «سلام مرا به دوستانم برسان و به آن‌ها بگو شیطان را بر خویش مسلط نسازند. آن‌ها را به راستگویی و ادای امانت و سکوت دعوت کن. از دشمنی و مجادله در اموری که برایشان سودی ندارد بازدار. آنان را به دیدار یکدیگر فرمان ده؛ زیرا رفت و آمد آنان با یکدیگر موجب نزدیکی ایشان به من خواهد شد ...»
کاربر ۱۹۳۶۲۱۴
پدر تختی معروف به ارباب رجب یکی از زمین‌داران بزرگ در جنوب تهران بود. این زمین‌ها در زمان رضاخان برای احداث ایستگاه راه‌آهن تصرف شد! بدین ترتیب خانوادهٔ تختی تمام هستی خود را از دست دادند.
shariaty
در منطقهٔ شلمچه نقطه‌ای وجود داشت که چهارصد نفر از رزمنده‌های خراسان آنجا قتل عام شده بودند. مزدوران بعثی به این قناعت نکردند. بعد از شهادت آن‌ها، تانک‌ها را حرکت دادند و از روی جنازه‌های آن‌ها رد شدند. که بعدها حتی شناسایی آن‌ها هم ممکن نبود.
shariaty
طبق برخی اسناد تاریخی، وقتی حضرت رضا (ع) به شلمچه رسیدند، تأمل کردند و فرمودند: «روزگاری بهترین پیروان ما در این سرزمین مأوا می‌گیرند.»
shariaty
طبق آمار، بیشتر شهدای خراسان در شلمچه به شهادت رسیده‌اند!
shariaty

حجم

۲۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۲۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان