بریده‌های کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش
کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش اثر سیلویا ریم

کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش

ممکن است کودکتان ذاتا خجالتی باشد. با وجود این، شاید از شایستگی بسیاری برخوردار باشد و نباید به دلیل داشتن شخصیتی آرام، در حق او ظلم شود. با جلوگیری از ورود به‌موقع یک کودک خجالتی به کودکستان و برخورداری از تجربه‌های آن محیط، ممکن است در او تردید ایجاد کرده و در واقع به اعتماد به نفس کودک آسیب برسانید
mb
به کودکتان بگویید که یک زمان‌سنج اتوماتیک چگونه کار می‌کند و برایش توضیح دهید که زمان‌سنج زنگ‌دار، در انتهای زمان تعیین‌شده زنگ می‌زند. اولین بار که برای این نوع بازی آرام کودک، زمانی در نظر می‌گیرید، باید کوتاه باشد. مثلاً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است. به تدریج این زمان را بیشتر کنید تا به نیم‌ساعت برسد. شاید فرزندتان حقیقتا یاد بگیرد که از تنها بازی کردن لذت ببرد و حتی بعد از زنگ زمان‌سنج هم به بازی خود ادامه دهد. به زودی می‌توانید زمان‌سنج را کنار بگذارید. شاید کودکتان ابتدا از بی‌حوصلگی شکایت کند، ولی اگر به این شکایتها توجه نکنید، عاقبت او به این نوع فعالیت عادت خواهد کرد. با گذشت زمان و پرداختن به سرگرمیهای مختلف، فعالیتها به‌خودی‌خود ثمربخش می‌شوند.
کاربر ۵۳۲۷۸۶۱
منزل شما در واقع اولین آزمایشگاه یادگیری است. آموزش مهارت آشپزی و آگاهیهایی درباره آشپزخانه، ابزار مؤثری برای آموزش است
mb
کودکانی که زودتر از دیگر بچه‌ها برای ورود به مدرسه علاقه نشان می‌دهند و یا زودتر وارد مدرسه شده‌اند، عملکرد بهتری در مواجهه با چالشهای بیشتر دارند. به لحاظ اجتماعی نیز آنها به خوبی کودکان تیزهوشی که در همان سن معمول و نه زودتر از موعد مقرر وارد مهد کودک شده‌اند، خود را با محیط تطبیق می‌دهند.
mb
تقویت مهارت مشاهده و حس کنجکاوی کودکان، از طریق شناسایی محیط بیرون از خانه، بسیار مؤثر است؛ زیرا میزان توجه آنها نسبت به انواع حیوانات و ارتباطشان با طبیعت بیشتر می‌شود
mb
موسیقی، حرکات موزون و جنب‌وجوش: حرکت و جنبش، خلاقیت کودکان را برمی‌انگیزد و فرصت خوبی برای پرورش علاقه آنها به موسیقی و آهنگ به وجود می‌آورد. حرکات موزون یا بعضی از حرکات بدنی که همراه موسیقی انجام می‌شود، تقریبا باید بخشی از برنامه روزانه مرکز پیش‌دبستانی باشد. جست‌وخیز کردن، لی‌لی کردن، پریدن و قدم‌رو رفتن با موسیقی، نمونه‌های مناسبی از این برنامه هستند. بسیاری از مدارس، به شکل گسترده‌ای روی این نوع حرکات پایه، کار کرده‌اند.
mb

حجم

۴۹۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۴۹۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۶۶,۶۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد