بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب توانمندی های نهان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرانت

بریده‌هایی از کتاب توانمندی های نهان

نویسنده:آدام گرانت
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۲از ۵۹ رأی
۴٫۲
(۵۹)
موفقیت پس از شکستی زودهنگام نشانگر وجود توانمندی در فرد است.
shahram naseri
موسیقی‌دانان برتر به‌ندرت با وسواس فکری-عملی به پیش می‌روند. منشأ انگیزهٔ آنان معمولاً چیزی است که روان‌شناسان به آن اشتیاق هماهنگ می‌گویند. (۱۰) در اشتیاق هماهنگ خبری از احساس فشار برای رسیدن به نتیجه‌ای خاص نیست، بلکه در این حالت هدف لذت بردن از خود فرایند است و شما دیگر زیر سایهٔ بایدها تمرین نمی‌کنید؛ من باید درس بخوانم. من باید تمرین کنم. شما به‌سوی شبکه‌ای از خواسته‌ها کشیده می‌شوید. من حس می‌کنم درس خواندن را دوست دارم. من از تمرین کردن هیجان‌زده می‌شوم. این وضع رسیدن به غرقگی را تسهیل می‌کند: شما به‌سرعت وارد منطقهٔ جذب کامل می‌شوید، دنیای اطرافتان رنگ می‌بازد و با سازتان یکی خواهید شد.
shahram naseri
کمال‌گرایان در مسیر دست یافتن به نتایجی بی‌عیب‌ونقص، احتمالاً در سه حوزه مرتکب خطاهایی می‌شوند. (۱۰) نخست: آن‌ها دربارهٔ جزئیات کم‌اهمیت وسواس دارند. آن‌قدر مشغول یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات کوچک می‌شوند که انضباط لازم برای شناسایی مشکلات واقعی را از دست می‌دهند. دوم: از موقعیت‌های ناآشنا و کارهای دشوارِ با احتمال شکست اجتناب می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود به‌جای تلاش در جهت توسعهٔ مهارت‌های جدید، صرفاً بر ارتقای مجموعهٔ محدودی از مهارت‌های قبلی خود تمرکز کنند. سوم: خود را بابت اشتباهاتشان سرزنش می‌کنند و این باعث می‌شود تا فراگیری برایشان سخت‌تر شود.
shahram naseri
هر فردی در صورت بهره‌مندی از فرصت و انگیزهٔ مناسب برای یادگیری، می‌تواند مهارت‌هایی را برای دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر در خود پرورش دهد.
°•●☆ آسمان شب ☆●•°
باور عمومی بر آن است که بزرگی بیش از آنکه با تلاش فرد ساخته شود، همراه او زاده می‌شود؛
°•●☆ آسمان شب ☆●•°
پیشرفت ماهیتی ناگهانی ندارد. پیشرفت‌های راستینْ تدریجی رخ می‌دهند و حتماً طی آن‌ها به موانعی بر خواهیم خورد؛ ضمناً مسیر پیشرفت اغلب از جاده‌ای مستقیم نمی‌گذرد، در برخی از مواقع باید درنگ کنیم، مسیرمان را تغییر دهیم و حتی به عقب برگردیم.
°•●☆ آسمان شب ☆●•°
پیشرفت یک وهم نیست، اتفاق می‌افتد، ولی همواره رَوندی کُند دارد و ناگزیر در مسیر پیشروی، نومیدی‌هایی هم به سراغمان خواهند آمد. - جورج اورول
°•●☆ آسمان شب ☆●•°
پیمودن مسافت‌های طولانی نیازمند شجاعت برای طلب انواع درست سختی، ظرفیت جذب اطلاعات درست و عزمی برای پذیرش نقص‌های درست است.
minoo
کمال‌گرایی ما را در گرداب کوته‌بینی و گریز از خطا گرفتار می‌کند و این وضع مانع دیدن مشکلات بزرگ‌تر شده و باعث می‌شود به‌شکل فزاینده‌ای بر مهارت‌های کمتری تسلط یابیم.
muhammad
بندهٔ رنج شدن می‌تواند قفل توانمندی‌های نهان ما را برای انواع یادگیری‌ها بگشاید.
کاربر ۷۳۸۷۴۳۸
اگر منتظر بمانیم برای مقابله با چالشی جدید آماده شویم و بعد دست به کار شویم، چه‌بسا هیچ‌گاه زمان دست به کار شدنمان فرا نرسد. شاید هرگز روزی نیاید که از خواب برخیزیم و ناگهان احساس آمادگی کنیم. به‌هرحال، با اقدام کردن است که آماده می‌شویم
hani
قضاوت افراد صرفاً براساسِ بلندترین قله‌هایی که توانسته‌اند فتح کنند، کاری اشتباه است. سیستم‌های گزینشی با اولویت قائل شدن برای متقاضیانی که پیش‌تر به دستاورد مهمی نائل آمده‌اند، متقاضیان توانمند جهت انجام کارهای بزرگ‌تر آتی را دست‌کم و نادیده می‌گیرند. وقتی عملکرد گذشتهٔ فرد را با قابلیت‌های آتی او اشتباه بگیریم، دیگر قادر نخواهیم بود افرادی را شناسایی کنیم که دستاوردشان غلبه بر موانع بزرگ بوده است. ما باید در نظر بگیریم که شیب مسیر افراد تا چه حد تند بوده است، آن‌ها چه مسافتی را به بالا طی کرده‌اند و در طول مسیرشان، چطور به رشد رسیده‌اند. برای آزمودن کیفیت یک قطعه الماس تراش‌نخورده به میزان درخشش آن توجه نمی‌کنند، بلکه می‌بینند که الماس چگونه در برابر گرما و سرما واکنش نشان می‌دهد.
Unique
اگر فقط به باهوش‌ترین فرد حاضر در اتاق گوش بدهیم، بخت شناسایی هوشمندی‌های باقی افراد حاضر در اتاق را از دست خواهیم داد. بزرگ‌ترین توانمندی ما لزوماً در درونمان پنهان نشده است؛ گاهی به‌واسطهٔ تعامل با دیگران، جرقه‌ای بینمان ایجاد می‌شود و گاهی هم از جایی به‌کلی خارج از تیم به سراغمان می‌آید.
Unique
منشْ اغلب با شخصیت اشتباه گرفته می‌شود، اما این دو یکسان نیستند؛ شخصیت تمایل درونی شماست، غرایز اصلی‌تان که می‌گویند چطور فکر، احساس و عمل کنید. اما منش توانایی شما برای اولویت دادن ارزش‌ها نسبت به غرایز است.
Narges
قضاوت افراد صرفاً براساسِ بلندترین قله‌هایی که توانسته‌اند فتح کنند، کاری اشتباه است.
sarvenaz
بزرگ‌ترین توانمندی ما لزوماً در درونمان پنهان نشده است؛ گاهی به‌واسطهٔ تعامل با دیگران، جرقه‌ای بینمان ایجاد می‌شود و گاهی هم از جایی به‌کلی خارج از تیم به سراغمان می‌آید.
محمد محمدی
«هیچ رهبر خارق‌العاده‌ای وجود ندارد که همهٔ پاسخ‌ها را بداند.» زمان آفرینش یک فرایند تیمی و سیستم سازمانی برای گشودن قفل صندوق هوش جمعی فرارسیده بود
محمد محمدی
اگر منتظر بمانیم برای مقابله با چالشی جدید آماده شویم و بعد دست به کار شویم، چه‌بسا هیچ‌گاه زمان دست به کار شدنمان فرا نرسد. شاید هرگز روزی نیاید که از خواب برخیزیم و ناگهان احساس آمادگی کنیم. به‌هرحال، با اقدام کردن است که آماده می‌شویم.
Nova
«هرچه بیشتر اشتباه کنید، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد و اشتباهات کمتر می‌توانند به شما آسیب بزنند. بهترین درمان برای احساس خجالت ناشی از اشتباهات، ارتکاب اشتباهات بیشتر است.»
Nova
وقتی به اشتباه کردن ترغیب شویم، درنهایت کمتر اشتباه خواهیم کرد.
Nova

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان