بریده‌های کتاب کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
کتاب کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو اثر الیزابت  پنتلی

کتاب کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو

کتک زدن یک درس به کودک می‌دهد. آن درس این است: وقتی نمی‌دانی چه کنی! بزن! یا وقتی از بقیه بزرگ‌تری می‌توانی کوچک‌ترها را بزنی. وقتی واقعا عصبانی هستی، می‌توانی با کتک زدن خودت را تخلیه کنی. این یک امر معمول است که کودکی که همیشه کتک خورده، تمایل زیادی به خشونت داشته باشد و کودکان دیگر را بیشتر کتک بزند. کتک زدن تنها حس ترس ایجاد می‌کند، چون درنهایت بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه زندگی کنند. بچه‌هایی که مرتب کتک خورده‌اند اغلب احساس تنفر دارند، عصبی هستند و اعتمادبه‌نفس پایینی دارند.
محدثه
«اگر فکر می‌کنید سخت است که اکنون فرصتی را برای گوش دادن به حرف‌های فرزندانتان اختصاص دهید، به شما می‌گویم قطعا زمانی فرا می‌رسد که حسرت می‌خورید که کودکانتان دیگر با شما حرف نمی‌زنند. پس حالا هر طور شده زمانی برای صحبت با فرزندانتان در نظر بگیرید.»
محدثه
ول: قبل از اینکه بگویید بله یا خیر، خوب فکر کنید. دوم: زمانی که گفتید نه، بر سر حرف خودتان بایستید و حتی اگر نظرتان عوض شد، حرفتان را تغییر ندهید! بچه‌ها خیلی زود می‌فهمند که قادر هستند نظر پدر یا مادرشان را تغییر دهند یا خیر. اگر آن‌ها بدانند که می‌توانند نظر شما را تغییر دهند، هیچ وقت آرامش نخواهید داشت!
محدثه
آیا شما جزء والدین «۱۰ تایی» هستید؟ آیا کودک شما صبر می‌کند تا شما ده مرتبه خواسته‌تان را تکرار کنید و در دفعه دهم صدای شما بلند شود، صورتتان قرمز گردد و رگ‌هایتان از گردن بیرون بزند تا به حرفتان گوش کند؟ آیا این به دلیل آن نیست که حرف شما با عملتان یکسان نیست؟ آیا «همین حالا بیا اینجا!» واقعا به معنی این نیست که «این خواسته ده دقیقه بعد هم می‌تواند اجابت شود؟
محدثه
بچه‌ها نیاز دارند که در مورد قوانین و محدودیت‌هایی که برایشان اِعمال می‌شود، توضیح بشنوند تا بدانند که شما انسان مستبدی نیستید امّا آن‌ها برای همه چیز نیاز به توضیح و دلیل ندارند. چه زمانی لازم نیست توضیح بدهید؟ اول: زمانی که کودک دلیل امری را می‌داند و فقط برای فرار از موضوع سؤال می‌کند. دوم: دلیل، پیچیده‌تر از آن است که کودک آن را بفهمد. سوم: ارائه دلیل موجب ایجاد نزاعِ بیهوده و بی‌انتها بشود. اگر گفتن جمله «چون من می‌گویم» برایتان سخت است. جملات زیر را امتحان کنید. کودک: چرا؟ والد: چون من پدر (یا مادر) تو هستم و من باید تصمیم بگیرم. کودک: چرا؟ والد: چون من بزرگ‌تر هستم و تجربه بیشتری دارم. کودک: چرا؟ والد: دلایل زیادی دارد که الآن نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم.
محدثه
. اگر بر دانایی و دانش خود بیفزایید، می‌توانید میزان رضایت خود را هم افزایش دهید و هدیه‌ای به فرزندانتان خواهید داد که برای تمام زندگی‌شان مناسب خواهد بود.
rana.shahrad
جایزه باعث می‌شود بچه‌ها انگیزه درونی برای انجام کار نداشته باشند. این احساس باعث می‌شود ما از انجام کارهایی که پاداش فوری ندارند سرباز بزنیم. رشوه و جایزه باعث می‌شود تمرکز کودک بیشتر بر خود جایزه باشد تا فعالیتی که به خاطر جایزه انجام می‌دهد. این امر باعث می‌شود کودک احساس خوشایند تکمیل یک کار به خاطر انجام خودِ کار را از دست بدهد.
محدثه
قدم اول: فکر. قبل از حرف زدن فکر کنید و فقط همان چیزی را بگویید که می‌خواهید انجام شود. قدم دوم: هشدار. فقط یک بار هشدار دهید. قدم سوم: عمل. به صورت عملی به کودکتان کمک کنید آنچه را شما می‌خواهید، انجام دهد.
محدثه
مادر و پدر بودن سخت‌ترین شغل روی زمین است.
Somayeh
سعی کنید جملاتی که به کار می‌برید مثبت باشند. آنچه را می‌خواهید ببینید مورد تأکید قرار دهید نه آنچه که نمی‌خواهید ببینید
فاطمه

حجم

۳۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

حجم

۳۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد