بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آزادی آزاد بودن | طاقچه
کتاب آزادی آزاد بودن اثر هانا آرنت

بریده‌هایی از کتاب آزادی آزاد بودن

نویسنده:هانا آرنت
انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأی
۲٫۵
(۲)
دروغ‌گویی کهنه‌کار، از روحانی ارتدوکس می‌پرسد: «چه کنم تا زندگی ابدی به دست آورم؟» و روحانی پاسخ می‌دهد: «به خودتان دروغ نگویید. کسی که خودش را می‌فریبد و به دروغ خود گوش می‌سپارد در نهایت به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر هیچ حقیقتی را نه در خودش و نه در اطرافش تشخیص نخواهد داد.»
Mostafa Raste Moghadam
واقعیات موجود به‌روشنی ادعای توماس جفرسون را تأیید می‌کنند که با نگاه به گذشته گفت: «منازعات آن روزها در اصل درگیری میان طرفداران حکومت جمهوری و مدافعان حکومت پادشاهی بود.» یکسان پنداشتن حکومت جمهوری با آزادی و اعتقاد به اینکه پادشاهی حکومتی جنایت‌کار است درخور بردگان، در افکار خود انقلابیون هم اعتباری نداشت؛ گرچه تقریباً به‌محض شروع انقلاب‌ها رواج پیدا کرد.
Hepatitis G
مثلاً وقتی واژهٔ revolution در متون قرن هفدهم میلادی می‌آید، تا حد زیادی در پیوند با معنای اصلی خودش در علم ستاره‌شناسی است، یعنی حرکت‌های بی‌پایان، بی‌امان و دائماً تکرارشوندهٔ اجرام آسمانی. استفادهٔ سیاسی‌اش جنبهٔ استعاری داشت، و در معنای بازگشت به نقطه‌ای از قبل تعیین‌شده بود و ازاین‌رو حرکت و نوسان دائمی به‌سمت نظمی از پیش مقدر به کار می‌رفت. اولین کاربرد واژهٔ انقلاب به معنایی نبود که امروز مد نظر ماست، بلکه برعکس، در سال ۱۶۶۰ در انگلستان و طی وقایعی که به ظهور کراموِل در قامت دیکتاتور انجامید، برای توصیف احیای دوبارهٔ پادشاهی بعد از سقوط پارلمان به‌جامانده به کار رفت.
Hepatitis G

حجم

۱۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۴,۵۰۰
۲۲,۲۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد