بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تفسیر نمونه (جلد پنجم) | طاقچه
کتاب تفسیر نمونه (جلد پنجم) اثر ناصر مکارم شیرازی

بریده‌هایی از کتاب تفسیر نمونه (جلد پنجم)

۴٫۹
(۹)
اگر دعا آهسته و آمیخته با توجه و اخلاص بیشتر باشد بهتر است.
kordelia
«امر به معروف کنید و نهی از منکر، اما هنگامی که ببینید، مردم دنیا را مقدم داشته، بخل و هوا بر آنها حکومت می‌کند و هر کس تنها رأی خود را می‌پسندد (و گوشش بدهکار سخن دیگری نیست) به خویشتن بپردازید و عوام را رها کنید»
kordelia
«خداوند واجباتی برای شما قرار داده آنها را ضایع مکنید! و حدود و مرزهائی تعیین کرده از آنها تجاوز ننمائید! و از اموری نهی کرده در برابر آنها پرده‌دری نکنید! و از اموری ساکت شده و صلاح در کتمان آن دیده و هیچ گاه این کتمان از روی نسیان نبوده، در برابر این گونه امور، اصراری در افشاء نداشته باشید» !
kordelia
۴ وَ ما تَأْتیهِمْ مِنْ آیةٍ مِنْ آیاتِ رَبِّهِمْ إِلاّ کانُوا عَنْها مُعْرِضینَ ۵ فَقَدْ کذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمّا جاءَهُمْ فَسَوْفَ یأْتیهِمْ أَنْباءُ ما کانُوا بِهِ یسْتَهْزِؤنَ ترجمه: ۴ ـ هیچ نشانه و آیه‌ای از آیات پروردگارشان برای آنان نمی‌آید، مگر این که از آن روی گردان می‌شوند! ۵ ـ آنان، حق را هنگامی که سراغشان آمد، تکذیب کردند، ولی به زودی خبر آنچه را به باد تمسخر می‌گرفتند، به آنان می‌رسد؛ (و از نتائج کار خود، آگاه می‌شوند) .
ashkan mohammadzadeh
«لَعِب» (بر وزن لَزِج) در اصل از ماده «لُعاب» (بر وزن غُبار) به معنی آب دهان است که از لب‌ها سرازیر گردد، و این که بازی را «لعب» می‌گویند، به خاطر آن است که همانند ریزش لعاب از دهان است که بدون هدف انجام می‌گیرد.
اصغر

حجم

۴۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

حجم

۴۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد