بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی | طاقچه
کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی اثر رابرت بی سیالدینی

بریده‌هایی از کتاب تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی

۳٫۶
(۴۹)
ما هنگامی مرتکب یک اشتباه اساسی می‌شویم که مشتاق فردی بشویم که از ما درخواستی دارد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
با بررسی سوابق این پرونده‌ها او به مقایسه‌ی سِن قربانی گزارش خودکشی با سن رانندگان اتومبیل‌های تک‌سرنشینی پرداخت که در تصادف‌های بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن گزارش خودکشی، کشته‌شده بودند. یک‌بار دیگر، پیش‌گویی به طرزی حیرت‌انگیز درست از کار درآمد: هنگامی‌که جراید گزارش خودکشی فردی جوان را چاپ کرده بودند، این رانندگان جوان بودند که بعدازاین واقعه اتومبیل‌های خود را با نتایجی مرگبار به درخت، ستون و یا دیوار کوبیده بودند؛ اما هنگامی‌که گزارش‌های خبری درباره‌ی خودکشی یک آدم مسن بود، این رانندگان مسن‌تر بودند که در چنین تصادف‌هایی کشته‌شده بودند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
نگاتیو یکی از عکس‌های قدیمی‌تان که تمام‌رخ است را بیابید و آن را به دو گونه ظاهر کنید -یکی به همان صورتی که معمولاً چاپ می‌شود و دیگری به صورتی که تصویری برگردان از شمارا نمایش می‌دهد (که در آن جای سمت چپ و راست صورتتان باهم عوض می‌شوند) . حالا ببینید که خودتان کدام‌یک از این دو نمونه عکس را بیشتر دوست دارید و از یکی از دوستان صمیمی‌تان ‌هم بخواهید که او هم یکی از آن دو را انتخاب کند. اگر نحوه‌ی عمل شما درست مثل یک گروه از زنان ایالت میلواکی باشد که این تحقیق در مورد آن‌ها انجام‌شده، باید متوجه نکته‌ی عجیبی شده باشید: دوست شما همان نسخه‌ی واقعی از عکستان را دوست دارد؛ اما خود شما آن عکس‌برگردان را ترجیح می‌دهید. چرا؟ چون هر دو شما آن صورتی که برایش آشناست را انتخاب می‌کند -دوست شما همان عکسی را انتخاب می‌کند که دیگران شمارا بدان گونه می‌بینند و شما تصویری برگردان از خودتان را که هرروز در آینه می‌بینید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«ازآنجاکه ۹۵ درصد از مردم مقلد و فقط پنج درصد از آنان پیشگام هستند، بیشتر از ارائه‌ی هر دلیلی توسط ما این عمل دیگران است که آن‌ها را قانع می‌کند.»
Hadiii1i
سیاستمداران ‌هم به توانایی تأثیر افراد معروف بر نظر رأی‌دهندگان پی‌برده‌اند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری گروه‌هایی از شخصیت‌های غیرسیاسی معروف را به گرد هم جمع می‌کنند که یا فعالانه در مبارزات انتخاباتی به نفع آن‌ها شرکت می‌کنند و یا اینکه تنها از نام خود به‌عنوان پشتوانه‌ای برای آن‌ها استفاده می‌کنند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هنگامی‌که از خود مطمئن نیستیم، هنگامی‌که شرایط نامعلوم و مبهم است، هنگامی‌که عدم قطعیت حکمرانی می‌کند، بیشترین امکان وجود دارد که ما به اعمال دیگران نگاه کرده و آن‌ها را درست بیابیم.
سهیل مقدم
یک درخواست هنگامی‌که به شیوه‌ی خاصی بیان می‌شود، پاسخ منفی می‌گیرد؛ اما همان درخواست باکمی تفاوت در نحوه‌ی ‌ارائه می‌تواند، جواب مثبت بگیرد.
.
انداختن نیم‌نگاهی به نمودارهایی که مبین افزایش غیرقابل‌انکار تلفات مرگبار جاده‌ای و هوایی به دنبال رسانه‌ای کردن خودکشی‌ها هستند، خصوصاً آن‌هایی که شامل کشته شدن افراد دیگر هم می‌شوند، کافی است تا هرکسی را به فکر ایمنی خود بیندازد. من به حد کفایت تحت تأثیر این آمارها قرارگرفته‌ام تا با درج مطالب مربوط به خودکشی‌ها در صفحه‌ی اول جراید آن‌ها را به ذهن بسپارم و در دوران بعد از خبررسانی این‌گونه وقایع، رفتارم را تغییر دهم. در این دوران سعی می‌کنم که خاصه پشت فرمان اتومبیل مراقب و هوشیار باشم، در این زمان‌ها تمایلی به انجام مسافرت‌های دور و درازی ندارم که مستلزم تعداد زیادی سفر هوایی باشد. اگر مجبور به انجام سفر در طی چنین دورانی باشم، خود را با تقبل هزینه‌ای بالاتر نسبت به معمول بیمه‌ی پرواز می‌کنم. دکتر فیلیپس نشان داده که ریسک زنده ماندن در سفر، به دنبال رسانه‌ای شدن انواع خاصی از گزارش‌های خودکشی در صفحه‌ی اول جراید تا حدی زیادی تغییر می‌کند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
یک توصیه‌ی اساسی قبل از آنکه کارتان را آغاز کنید: هدفی را برای خود تعیین و آن را مکتوب کنید. این هدف هر چه که باشد، نکته‌ی مهم برای شما این است که آن را تعیین کرده‌اید؛ بنابراین چیزی دارید که هدف خود را بر آن قرار داده‌اید -اینکه شما آن را می‌نویسید- چیزی جادویی در مورد مکتوب کردن اهداف وجود دارد؛ بنابراین هدف را تعیین کرده و آن را بر روی کاغذ بیاورید. هنگامی‌که به آن هدف دست‌یافتید، هدف دیگری را تعیین می‌کنید و آن را یادداشت کنید. به‌این‌ترتیب، شما همیشه خوب شروع می‌کنید و خوب ادامه می‌دهید.
Samaneh J
. در حین صحبت متوجه شدم که فقط یک دلیل باعث تطمیع من در جهت دیدار از معبد شده است: اگر من به همین زودی از قسمت ممنوعه بازدید نکنم، امکان آن را برای همیشه از دست خواهم داد. چیزی که ازنظر شایستگی در من اشتیاق کمی را به وجود می‌آورد که به دیدنش بروم، قاطعانه جذابیت بیشتری پیداکرده بود تنها به این دلیل که به‌زودی غیرقابل بازدید می‌شد.
شاهین

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد