بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اعتیاد به نت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اعتیاد به نت اثر کوین  رابرتس

بریده‌هایی از کتاب اعتیاد به نت

نویسنده:کوین رابرتس
امتیاز:
۴.۴از ۹ رأی
۴٫۴
(۹)
بازی ویدئویی مرا در مقابل ضعف و تنهایی‌ام نیرومند می‌ساخت.
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
دوباره تأکید می‌کنم که تا شخص معتاد به مشکل خود اعتراف نکند، هیچ راه‌حلی مؤثر نمی‌افتد.
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
اما بسیاری از ما در نهایت به کارهای پیش‌پاافتاده رومی‌آوریم تا فقط بتوانیم قبوض ماهانه را پرداخت کنیم و به این ترتیب زمان استفاده از دنیای مجازی را بالا ببریم و نیاز به مرتبط‌بودن و پیوند عمیق با بازیکنان دیگر و دوستانمان از سراسر دنیا را ارضا کنیم. بسیاری از ما حقیقتا شغل‌های پردرآمدی پیدا می‌کنیم تا بتوانیم وقتی به خانه می‌آییم خانواده را نادیده بگیریم، زیرا آنها تمرکز ما را برهم می‌زنند. ما از فرصتهای ارتباطی و حرفه‌ای کناره می‌گیریم، اما نوبت بازی که می‌رسد یکباره در میان جامعه بین‌المللی شیرجه می‌رویم و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم. ما خود را بخشی از چیزی بزرگ‌تر از خودمان احساس می‌کنیم.
z.gh
دریافت یک پیام یا ایمیل با «پاداش» و رضایت اجتماعی همراه است. افراد با اشتیاق در انتظار دریافت آن هستند و تا حدی احساس ارتباط و مهم‌بودن می‌کنند. این پاداش و رضایت درونیِ کوچک که همه ما آن را احساس می‌کنیم بر افرادی که آمادگی وابستگی و اعتیاد دارند تأثیری نافذ و عمیق برجای می‌گذارد طوری که آنها را از مسئولیتها و افراد مهم زندگی‌شان غافل می‌کند.
z.gh
بنابراین شخص وابسته نه تنها باید از رفتار اعتیادآور، بلکه از موقعیت‌های یادآور لذت یا پاداش درونی حاصل از آن نیز خودداری کند.
kafeil
رونالد رودن در کتاب خود این واقعیت زیستی را این‌گونه توصیف می‌کند: عطش یا میل شدید یک پاسخ زیستی افراطی است درحالی‌که شوق، خواستن و نیاز پاسخ‌های زیستی طبیعی و بهنجار و عاری از اضطرارِ وسواسی‌اند. در انسانهای اولیه سیستمی که این خواست مبرم را ایجاد می‌کرد، زمانی فعال می‌شد که عاملی بقای فرد را به خطر می‌انداخت... رنج حاصل از این میل شدید فقط به افکاری اجازه خودنمایی می‌داد که در نهایت آن ناراحتی را از میان بردارند.
kafeil
کشف ناشناخته‌ها عاملی کلیدی در برانگیختن بسیاری از افراد به گشت‌زنی در اینترنت است.
زهرا حسینی
هرگاه با یک شخص معتاد به اینترنت برخورد کردید، بدانید که به احتمال زیاد با یک فرد بسیار باهوش روبه‌رو هستید. هوش‌بهر بسیاری از معتادان به اینترنت که با من برخورد کرده‌اند در حد نبوغ بوده است.
masoom
از آنجا که ساختار مغز افراد معتاد به گونه‌ای است که آنها را مستعد اعتیاد می‌سازد، تعجب ندارد که معتادان به دنیای مجازی در معرض خطر استفاده از مواد مخدر قرار بگیرند. بسیاری از افراد وابسته به اینترنت که به من مراجعه کرده‌اند، مصرف‌کننده مواد مخدر نیز بوده‌اند. در بعضی موارد مصرف مواد مخدر به این دلیل بوده است که حس اتصال به بازی را نیرومندتر سازد یا فرار به دنیای مجازی را کامل‌تر کند. سوءمصرف مواد و اعتیاد به دنیای مجازی شانه به شانه هم گام برمی‌دارند. اعتیاد چندگانه وضعیت پیچیده‌ای است که نیاز به کمکهای تخصصی دارد.
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی (ADHD) اگر کودک بیش فعال شما وابسته به بازی است، از یاد نبرید که فرزند شما برای ابتلا به اعتیاد آمادگی ذاتی دارد. در این موارد مراجعه به مشاور، آموزش و استفاده از راهکارهای اصلاح رفتار گزینه‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. به عبارت دیگر اگر فرزندتان بیش‌ازحد بازی می‌کند، ممکن است ADHD یکی از عوامل آن باشد. اکثر مبتلایان ADHD که به من مراجعه می‌کنند به بازیهای ویدئویی یا دیگر فعالیتهای اینترنتی هم وابستگی دارند.
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان