بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جهان و تاملات فیلسوف | طاقچه
کتاب جهان و تاملات فیلسوف اثر آرتور شوپنهاور

بریده‌هایی از کتاب جهان و تاملات فیلسوف

انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأی
۴٫۰
(۶)
به خاطر داشته باشید، آن که برای ابلهان می‌نویسد همواره مخاطب بسیار می‌یابد
Ali Fili
زبان تنها افکار یک انسان را بیان می‌کند، در حالی‌که چهره بیانگر تصوری از طبیعت است. بنابراین مشاهدهٔ دقیق مردم، حتی اگر ارزش مصاحبت نداشته باشند، مهم و ارزشمند است. هر فرد به‌عنوان تصوری از طبیعت ارزش مشاهده دارد
Ali Fili
شاید حتی بتوان از پشت سر، بین یک کله‌پوک ابله و یک نابغه فرق گذاشت. یک جور زمختی زننده تمام حرکات یک تهی‌مغز را مشخص می‌کند؛ حماقت تأثیر خود را بر هر ژست و حرکت می‌گذارد و نبوغ نیز همچنین.
Ali Fili
هرکس با معیارهای خود ما را می‌سنجد ــ معیارهایی عموماً شبیه متر خیاطی، و ما باید این حقیقت را بپذیریم که: هیچ‌کس اجازه نخواهد داد تا از او بلندتر باشیم.
Ali Fili
مطالعهٔ افکار یک مؤلف مانند خوردن ته‌ماندهٔ غذای ضیافتی است که به آن دعوت نشده‌ایم
Ali Fili
این مطلب کاملاً صحت دارد که هیچکس خود را آن‌گونه که واقعاً هست نمی‌نمایاند، بلکه نقاب خود را بر چهره می‌زند و نقش خود را بازی می‌کند. در واقع، مراتب اجتماعی ما چیزی بیش از یک کمدی بی‌سروته نیست
Ali Fili
نابغه آن شخصی است که جهان در ذهن او همچون شی‌ای در آیینه تصویر می‌شود، لیکن با وضوح بیشتر و عینی‌تر از تصویری که مردمان معمولی از جهان می‌بینند.
Ali Fili
ریسه‌کردن انبوه کلمات برای بیان اندیشه‌ای ناچیز بی‌برو و برگرد نشانهٔ ابتذال و بی‌ارزشی است؛ حال آن‌که بارکردن اندیشهٔ بسیار بر کلمات اندک ویژگی اذهان برجسته است.
Ali Fili
اساتید برای تحصیل پول درس می‌دهند، و نه برای خرد، که برای تظاهر و تفاخر و اشتهار به آن با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ و دانشجویان هم نه برای خاطر دانش و معرفت، بلکه برای روده‌درازی و باد به غبغب انداختن درس می‌خوانند.
Ali Fili
مردمان بزرگ و باصلابت به‌ندرت به پذیرفتن و یا دست‌کم پنهان‌کردن کاستی‌های خود می‌اندیشند. ایشان عیوب خود را چون اموری می‌نگرند که غرامتش را پرداخته‌اند
Ali Fili

حجم

۲۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۲۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد