بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مشاوره ازدواج | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب مشاوره ازدواج اثر محمدرضا  دژکام

بریده‌هایی از کتاب مشاوره ازدواج

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۲۰ رأی
۲٫۹
(۲۰)
همه زوج‌ها احساس‌های منفی مانند آسیب، ناامیدی، تضاد، ناکامی و خشم را تجربه می‌کنند و این امری عادی در زندگی مشترک است. این احساسات به اعتماد طرفین صدمه نمی‌زند، بلکه چیزی که بنیان اعتماد را در هم می‌شکند رفتار مخرب و نامحترمانه طرفین است. این رفتار شامل خیانت‌های احساسی، ناکامی فردی، تحقیر، توطئه‌های زنانه، دروغ و اصرار در انکار یا کتمان اشتباه و مواردی از این قبیل می‌شود.
خواندن و عمل با هم
هسته اصلی پیمان زناشویی شما، رضایت از یکدیگر و زندگی مشترکی است که با هم ساخته‌اید. وقتی به همسرتان اعتماد داشته باشید، افکارتان درباره او مثبت است، به تعهدات خود پایبند خواهید بود و هرگز آگاهانه و به‌طور عمده کاری به ضرر این پیمان نخواهید کرد. هنگامی‌که از صمیمیت جنسی خود لذت می‌برید، می‌توانید آسیب‌پذیری یا نقاط‌قوت زندگی مشترک خود را تقویت و تشدید کنید. در این فضا، قاعده اصلی رابطه آشکار و مستقیم از ارزش بالایی برخوردار است.
خواندن و عمل با هم
ازدواج آن‌قدر هم دشوار نیست که ما می‌پنداریم، بلکه توقعات، بلندپروازی‌های بی‌جا و تجمل‌گرایی جوانان و خانواده‌ها، ازدواج را این‌چنین دشوار ساخته است.
خواندن و عمل با هم
«ازدواج مانند اجرای یک نقشه جنگ است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت گیرد، جبرانش غیرممکن خواهد بود!» بورنز
خواندن و عمل با هم
عشق گاهی بزرگ‌ترین خودخواهی و زمانی بزرگ‌ترین خصلت نوع‌دوستی و از خودگذشتگی است. آن را خودخواهی می‌گویند؛ زیرا آدمی هنگامی‌که عشق می‌ورزد، بزرگ‌ترین شادکامی و تشخیص را به‌نفع خود به‌دست می‌آورد. از خودگذشتگی می‌نامند، زیرا در فرایند عشق، فعالیت‌های وجدانی باطن در راه رفاه سایرین تجهیز می‌شود و از این طریق به‌طور غیرمستقیم روی سلامت و شادکامی خود عاشق اثر می‌گذارد.
خواندن و عمل با هم
دکتر اسنل پنتی معتقد است: «در زندگی زناشویی، عشقی قابل تقدیر است که آرام و طبیعی رشد کند، حیاتش؛ انس، الفت، توافق خوی و اخلاق و ثمره‌اش؛ ملایمت و مداومت، شیرین و آرام باشد. بر اساس چنین عشقی، می‌توان زندگی پایداری را شالوده نهاد و خوش و سالم زیست. عشق انفجاری، همانند تب تند است که زود عرق می‌کند! این را فراموش نکنید که هرگز نباید به‌خاطر عشق کاذب، ازدواج کرد!»
خواندن و عمل با هم
ازدواج باید همراه با انتخابی دقیق و حساب شده و به دور از هرگونه احساس زودگذر باشد، آن هم در سنی که رشد روحی، جسمی و عقلی فرد به حداقل کمال رسیده باشد. نه در سنی که احساساتش در اوج باشد
خواندن و عمل با هم
یکی دیگر از ملاک‌های مهم ازدواج، تناسب و همسانی دو زوج از نظر زیبایی، قد و اندام است. البته زیبایی امری نسبی بود و بیشتر به افکار، خاطرات، تجربیات و آنچه در ذهن افراد وجود داشته، بستگی دارد تا آنچه در واقعیت است.
خواندن و عمل با هم
ازدواج، نه تنها برای همه جوانان لازم است بلکه نقطه عطفی است که می‌تواند باعث صعود انسان به قله‌های بلند معنویت و انسانیت شود و مرحله مهمی برای پیشرفت و ترقی باشد! البته با این شرط که جوانان قبل از ازدواج، شرایطی را در نظر بگیرند که لازمه زندگی زناشویی موفقیت‌آمیز است.
خواندن و عمل با هم

حجم

۶۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۶۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۷
۸
صفحه بعد