بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله | طاقچه
کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله اثر محسن  صمیمی

بریده‌هایی از کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله

نویسنده:محسن صمیمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأی
۳٫۶
(۵)
بعضی از شما انسان‌ها از هر الاغی بهتر سواری می‌دهید!
سیّد جواد
انصافاً بیایید و دروغ نگویید. نه به خودتان و نه به دیگر موجودات. یعنی چه آقا! یعنی بدون دروغ گفتن نمی‌توانید زندگی کنید؟
سیّد جواد
طویله برای الاغ جای بسیار مطبوعی‌ست
سیّد جواد
الاغ خوب، بد و متوسط وجود ندارد و همه الاغ‌ها به یک اندازه الاغن
سیّد جواد
کاش به این نکته بسیار ساده توجه داشتید که الاغ بودن از گوسفند بودن بهتر است. باور کنید! گوسفند می‌خورد که خورده شود و در واقع فلسفه وجودی و زندگی گوسفند خوردن و خورده شدن است. امّا ما الاغ‌ها اهداف والاتری در زندگی‌مان داریم. لااقل خورده نمی‌شویم. بماند که تمایل عده‌ای از شما برای خوک بودن حتی بیش از گوسفند بودن است.
سیّد جواد
علی‌رغم داشتن این همه مهندس، دانشمند، پزشک و... هر روز سوراخ لایه ازون گشادتر می‌شود و دمای زمین بالاتر می‌رود، غذایتان کمتر می‌شود و منابع زیرزمینی رو به نابودی است، ساخته‌هایتان دارد محیط زیست‌تان را نابود می‌کند
سیّد جواد
بسیاری از شما از قوه ناطقه فقط برای دروغ گفتن، غیبت کردن، شیادی، چرب زبانی، تملق و... استفاده می‌کنید، حال آنکه تا بحال دیده نشده که الاغی از الاغ دیگر کلاهبرداری کرده باشد و یا تملق الاغ دیگر را گفته باشد!
سیّد جواد
برخی از شما انسان‌ها از همه الاغ‌ها الاغ‌ترید
سیّد جواد
امّا می‌دانید من که مثل شما نیستم مقابله به مثل کنم. فردا باز هم به شما سواری خواهم داد و سیخونک خواهم خورد، امّا این را به حساب ضعف من نگذارید. دلیل اینکه من مقابله به مثل نمی‌کنم این است که من الاغ‌ام ونه انسان! و مقابله به مثل کردن از جمله کارهایی است که شما انسان‌ها انجام می‌دهید و نه هیچ حیوان دیگری! تازه این‌همه هم ادعای ایثار و گذشت و فداکاری دارید!
سیّد جواد
کلی هم خرج دوا و درمان این اسب‌های مسابقه می‌شود در حالی که کمتر الاغی را می‌توان یافت که در طول عمرش از نزدیک یک دامپزشک را دیده باشد. در مورد سگ‌ها و گربه‌ها که ترجیح می‌دهم اصلاً حرفی به میان نیاورم! چه مخارجی که صرف نگهداری آن‌ها می‌کنید بدون اینکه کوچک‌ترین سودی برای شما داشته باشند. به نظر می‌رسد شما انسان‌ها خیلی از اوضاع و احوالات خودتان خبر ندارید.
سیّد جواد

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد