بریده‌های کتاب دایره‌المعارف پرسش‌ها و پاسخ‌ها: تاریخ
۴٫۱
(۱۳)
آرتور یک شخصیت نیمه افسانه‌ای است که احتمالا یک رهبر محلی بوده و بر علیه ساکسون‌ها می‌جنگیده است. بیشتر داستان‌ها در باره آرتور و شوالیه‌هایش بعد‌ها اضافه شد.
غربتعلی کاظمی
سومری‌ها اولین تمدن شناخته شده تاریخ را در ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ایجاد کردند. آن‌ها در بین النهرین، منطقه‌ای بین رود‌های فرات و دجله، در عراق امروزی می‌زیستند. سومری‌ها شهر‌های مدرن و بزرگی ساخته‌اند و سیستم مالیات و دولت را پایه گذاری کردند و سیستم‌های آبیاری را برای آبیاری مزارع شان تولید کردند.
غربتعلی کاظمی
کربن که بخشی از اجزای هرچیز زنده‌ای را تشکیل می‌دهد؛ خواص رادیو اکتیوش را با یک سرعت یکنواخت و قابل پیش بینی از دست می‌دهد. باستان شناسان از این خاصیت برای حدس زدن سن بقایای موجودات زنده بهره می‌گیرند. پس از حدود ۷۰۰۰۰ سال مواد ارگانیک تمام خواص رادیو اکتیوشان را از دست می‌دهند.
غربتعلی کاظمی
وقتی آلمانی‌ها فهمیدند بریتانیا قدرتمندتر از آنی است که بتوان به نیروی هوایی‌اش حمله کرد؛ تصمیم گرفتند به صنعت انگلستان حمله کنند. آن‌ها با بمباران‌های شبانه شهر‌ها؛ روحیه مردم بریتانیا را بسیار تضعیف کردند. پس از این دوره از نبرد‌ها؛ جنگ بریتانیا آغاز شد و بسیاری از شهر‌های صنعتی بریتانیا ویران شدند. با این حال، این بمباران‌ها تاثیر چندانی نداشت چون بسیاری از کارخانه‌ها به شهر‌های امن‌تر تغییر مکان داده بودند و روحیه مردم بریتانیا آن قدر‌ها هم ضعیف نشد. یکبار نیروی هوایی بریتانیا با محموله عظیمی از بمب، شب‌ها شهر‌های آلمان را بمباران کردند و این در حالی بود که آمریکایی هم در روز به این شهر‌ها یورش می‌بردند.
ALl
جنگ ویتنام برای اولین بار در تاریخ نشان داد یک کشور کوچک مثل ویتنام شمالی چگونه با داشتن استراتژی‌های قوی‌تر می‌تواند بر قدرت نظامی عظیمی مثل آمریکا؛ پیروز شود.
غربتعلی کاظمی
پس از این‌که رومی‌ها بیشتر سرزمین‌های بریتانیا را اشغال کردند؛ قبایل شمالی به سمت قلمرو رومی‌ها یورش کردند. دیوار ‌هادریان؛ بین خلیج‌های غربی و شرقی ساخته شد تا آن‌ها را از مناطق اشغال شده جدا نگه دارد.
غربتعلی کاظمی
ارتش بسیار منظم رومی‌ها؛ سلاح‌ها و روش‌های ویژه‌ای را برای غلبه بر قبیله‌های قلمروشان ایجاد کردند . این زره‌های شبیه لاک پشت؛ پوشش ضد نفوذی در مقابل دشمنان سلتی شان برای رومی‌ها ایجاد کرد.
غربتعلی کاظمی
امپراتوری روم در سال 100 پس از میلاد به بزرگترین گستره خود یعنی نیمی از اروپا، خاور میانه و شمال آفریقا دست یافته بود.
غربتعلی کاظمی
گفته می‌شود روم توسط دو برادر دوقلو به نام‌های روملوس و رموس پایه گذاری شد. این دو نوزاد را پس از آنکه عمویشان در حاشیه رود تیبر ر‌ها کرد؛ یک گرگ ماده بزرگ کرده بود. آن‌ها بعد‌ها توسط یک چوپان نجات یافتند.
غربتعلی کاظمی
وقتی باستان شناسان تعداد بسیاری مجسمه سفالی از جنگجویان را در اطراف مقبره پادشاه شی هوآنگجی یافتند؛ جهان حیرت زده شد. هر یک از چهره‌ها به طور خاص طراحی شده بود.
غربتعلی کاظمی

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد