بریده‌های کتاب راز پرونده مختومه
کتاب راز پرونده مختومه اثر آگاتا کریستی

کتاب راز پرونده مختومه

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۲از ۴۹ رأیخواندن نظرات
«دختره باید مقاومت کند و گول حرف‌های پسره را نخورد. حتا مردها هم از دخترهای ضعیف خوششان نمی‌آید. باید آن‌قدر مقاومت از خود نشان دهد تا سرانجام پسره به ازدواج راضی شود
ka'mya'b
منطق و شعور اجتماعی است که در نهایت برنده می‌شود و هیچ نیرویی قادر نیست جلوی آن را بگیرد.
ka'mya'b
«دلمان را به چه دولتی خوش کرده‌ایم! به فکر هیچی نیستند؛ ضعف و ناتوانی را از حد گذرانده‌اند و دچار حماقت و ندانم‌کاری مطلق شده‌اند.
|قافیه باران|
«دنیا مال شما جوانان است؛ دنیای جدید، زندگی جدید و فردای بهتر. همه به شماها تعلق دارد. قدر جوانی و قدر همدیگر را بدانید. ولی خواهش می‌کنم در این دنیایی که می‌خواهید برای خودتان بسازید، یا شاید هم ساخته‌اید، سعی کنید به موازات آزادی و آزادیخواهی، رحم و شفقت را هم در انسان‌ها و به‌خصوص در فرزندانتان به وجود بیاورید. باور کنید، تنها خواهشم همین است که عرض کردم.»
ka'mya'b
اتاق انتظار به بهترین وجه مبله و تزیین شده بود، با وجود این، از نظر پوارو به طرز توصیف‌ناپذیری غم‌انگیز بود.
|قافیه باران|
در ضمن تا یادم نرفته، توصیه می‌کنم، زیاد به مغزتان فشار نیاورید، چون خیلی کوچک است و طاقت فشار زیاد را ندارد.
N.gh
آدم تا وقتی ارزش پول را نمی‌داند، زندگی بسیار راحتی دارد و اعصابش هم خیلی راحت است. ولی همین‌که فهمید پول یعنی چه و چه کارها که با پول نمی‌تواند بکند، تمام افکارش دگرگون می‌شود
|قافیه باران|
متأسفانه در دورانی زندگی می‌کنیم که انگشت رو هر کسی می‌گذارید، مسئله خاصی نگرانش کرده و می‌نالد.»
|قافیه باران|
مردها وقتی به زنی علاقه‌مند می‌شوند، اغلب سعی می‌کنند خودشان را در حد انتظارهای زن محبوبشان نشان بدهند.» پوارو آهی کشید و به این منطق غیر واقعی دوشیزه گلادیس نویل پاسخی نداد. منطقی که منشاء آن عارضه مسری فانتزی فکر کردن و خیال‌پروری خاصی بود که به صورت اپیدمی بین دختران جوان و عاشق شیوع داشت. پوارو به این موضوع واقف بود که تمام دختران عاشق گمان می‌کنند نفوذ بسیاری روی عشاق خود دارند و عشاقشان هم سعی می‌کنند در راستای انتظارهای آن‌ها قدم بردارند. موضوعی که ثابت شده خیال خامی بیش نیست و حتا یک در هزار هم حقیقت ندارد.»
ka'mya'b
هرکول پوارو که خونسردانه با خشن‌ترین و بی‌رحم‌ترین تبهکاران و جنایتکاران دست و پنجه نرم کرده بود، به خودش مغرور، و مطمئن بود در مقایسه با خیلی از مردان تنومند، قوی و ورزیده دل و جرئت بیش‌تری دارد و در این مورد به‌خصوص، خودش را از خیلی‌ها برتر می‌دانست... ولی حتا در زندگی آدم شجاع و بی‌باکی مثل هرکول پوارو، لحظاتی وجود داشت که عجز و ناتوانی سرتاپای وجودش را فرا می‌گرفت و خود را به تمامی خوار و خفیف احساس می‌کرد. مثل امروز در مطب آقای دکتر مورلی، یکی از سرشناس‌ترین دندانپزشکان لندن، که جثه و هیکلش شاید نصف هرکول پوارو هم نمی‌شد، حس می‌کرد پاهایش آن‌قدر ضعیف شده که به سختی می‌تواند هیکلش را تحمل کند. نگاهی به صندلی دندانپزشکی انداخت و بدنش به لرزه درآمد. گویی به صندلی اعدام خیره شده باشد، مانند مرده متحرک به طرفش روان شد... هرکول پوارو قهرمان شکست‌ناپذیر مبارزه با تبهکاران، از صندلی بی‌جان و بی‌تحرک دندانپزشکی می‌ترسید؛ خیلی هم می‌ترسید!
N.gh

حجم

۳۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

حجم

۳۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

قیمت:
۲۲۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد