بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خشونت | طاقچه
کتاب خشونت اثر اسلاوی  ژیژک

بریده‌هایی از کتاب خشونت

نویسنده:اسلاوی ژیژک
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر
شرّ امروزی مصرف‌کنندگانی معمولی نیستند که محیط زیست را آلوده می‌سازند و در جهان خشونت‌بار فروپاشی پیوندهای اجتماعی زندگی می‌کنند بلکه کسانی هستند که ضمن شرکت کامل در ایجاد شرایط چنین ویرانی و آلودگی جهان‌شمولی، با رشوه از پلیدی‌های فعالیت خود خلاص می‌شوند، در جوامع اختصاصی تحت محافظت زندگی می‌کنند، غذای طبیعی که در تولید آن از مواد صنعتی استفاده نشده است می‌خورند، تعطیلات خود را در مناطق حفاظت‌شده حیات وحش می‌گذرانند وغیره.
کاربر ۱۱۸۰۰۴۷
اگر شرّ واقعی جوامع ما پویش‌های سرمایه‌داری آن‌ها به معنای دقیق کلمه نباشد بلکه تلاش‌هایی باشد که ما برای رها کردن خودمان از این پویش‌ها ــ که تمام مدت سودشان را می‌بریم ــ ازطریق دست و پا کردن فضاهای جماعتی خود فرو بسته، و پناه بردن از «جوامع اختصاصی تحت محافظت» به گروه‌های بسته نژادی یا مذهبی به‌عمل می‌آوریم چطور؟
کاربر ۱۱۸۰۰۴۷
گویی یک جامعه همبسته اصیل تنها در شرایط تهدید دائمی و در حالت فوق‌العاده همیشگی امکان‌پذیر است
کاربر ۱۱۸۰۰۴۷
چیزی که آن‌ها نمی‌فهمیدند این بود که دارند در سیمای این خشونت کنشگرانه نابخردانه پاسخ پیامی را می‌گیرند که خودشان به شکل واقعی ولی وارونه‌اش به دیگران فرستاده بودند. این خشونتی که به‌نظر می‌رسد «از هیچ کجا» نشأت گرفته است شاید با آنچه والتر بنیامین در «نقد خشونت» خودش خشونت ناب خدایگانی می‌خواند جور دربیاید (۳).
کاربر ۱۱۸۰۰۴۷

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۵۹,۲۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد