بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ارتقای ظرفیت دینداری | طاقچه
۴٫۴
(۱۱)
- در این سوره به سیر تحولی اشاره می‌شود که انسان در اثر دین و دینداری به آن دست می‌یابد و نشان می‌دهد که انسان در اثر اتصال به نبیّ و کتاب می‌تواند افق دید آسمانی پیدا کند تا جایی که از آسمان مائده‌ای بخواهد و از ناحیه آن، منسکی را به اذن خداوند و با اِشراف پیامبر خدا پایه‌گذاری کند. کرامت‌بخشی خداوند به انسان در این درخواست، نشان‌دهنده اوج قدرت فکری و معنوی است که خداوند به انسان از طریق دینداری عنایت کرده است. (در داستان حواریون تأمل شود.)
کاربر ۱۵۷۳۴۴۳
دشمنان خدا می‌خواهند به اشتباه و دروغ، حاکمیت دین را جبر مسلکانه القا کنند در حالی که این‌جور نیست بلکه حاکمیت دین تقویت‌کننده اختیار و انتخاب در انسان است. دشمنان خدا با ضرورت آزاد نشان دادن انسان‌ها از هر قید الهی و عقلی، با کمال وقاحت و خباثت آنها را در قید اغراض ناپاک نفسانی و شیطانی قرار می‌دهند و به این صورت، آنها را از هدایت دور می‌کنند.
R.Khabazian
در حاکمیت دین، عقل هر انسانی باید شکوفا شود و هیچ کار نابخردانه‌ای نباید از او صادر شود. برای تحقق این مهم باید عقل در پرتو وحی بالنده شود. محروم نگه داشتن مردم دنیا از هدایت انبیا و اولیای الهی یکی از راه‌های چپاول آنها و به استضعاف کشاندن آنها می‌باشد
R.Khabazian

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد