بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تعطیلات من در کره شمالی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تعطیلات من در کره شمالی اثر وندی سیمونز

بریده‌هایی از کتاب تعطیلات من در کره شمالی

نویسنده:وندی سیمونز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۱ رأی
۳٫۰
(۲۱)
هیچ‌کس در این پارک استراحت نمی‌کند، به‌جز پیرمردها و پیرزن‌ها که آنها هم برای استراحت نمی‌نشستند، بلکه منتظر مرگ بودند
silver moon
وقتی مردم عادی را می‌بینید، فقط اجازه دارید به آنها سلام کنید، درست همان‌طور که به حیوانات باغ‌وحش سلام می‌کنید
silver moon
کشف این حقیقت که آیا در کرهٔ شمالی صنفی به نام صنف جاسوسی ضدگردشگر مشغول به فعالیت است یا نه و اگر هست، تا چه حدی فعالیت دارد، مثل بیشتر مسائل دیگر این کشور گنگ و نامشخص و اندیشیدن به آن خسته‌کننده و البته بی‌نتیجه بود.
silver moon
مردمِ کره هر دو رهبرِ به‌قول خودشان بزرگ و عزیز مرحوم را به‌شدت دوست دارند، درست همان اندازه که من توله‌سگ‌های بامزه و شیرینم را دوست داشتم (که اتفاقاً آنها هم مرده‌اند).
silver moon
در طول اقامتم در این کشور بارها به این موضوع فکر کرده‌ام که اگر راهنماهای من در هرجای دیگری غیر از این کشور متولد می‌شدند، چه‌جور آدم‌هایی از آب درمی‌آمدند؟ و اگر من در چنین جایی متولد می‌شدم، حالا چه‌جور آدمی بودم؟
محسن
جایی خوانده بودم زندانی‌های آلکاتراز می‌توانند از داخل زندان صدای مردم سان‌فرانسیسکو را بشنوند. صدای موسیقی و حتی صدای حرف زدن مردم شهر را و این صدای آزادی، آن هم این‌قدر نزدیک وقتی که در بندی، چیزی است که بیشتر از هرچیز دیگری آنها را شکنجه می‌دهد.
محسن
جایی خوانده بودم زندانی‌های آلکاتراز می‌توانند از داخل زندان صدای مردم سان‌فرانسیسکو را بشنوند. صدای موسیقی و حتی صدای حرف زدن مردم شهر را و این صدای آزادی، آن هم این‌قدر نزدیک وقتی که در بندی، چیزی است که بیشتر از هرچیز دیگری آنها را شکنجه می‌دهد. هنگامی که در کره بودم، خیلی وقت‌ها به این فکر می‌کردم که نکند راهنماهای بیچارهٔ من هم روزی به این سرنوشت دچار شوند.
وحید
نفرت مردم کرهٔ شمالی از آمریکایی‌ها را نمی‌توان انکار کرد؛ چراکه از بچگی آنها را شست‌وشوی مغزی می‌دهند و در گوششان می‌خوانند که ایالات متحدهٔ آمریکا دشمن شمارهٔ یک آنهاست و آمریکایی‌ها خوک‌های جهان‌خواری هستند که مصممند هرطور شده کشورشان را اشغال کنند و هر لحظه امکان تجاوز به خاکشان وجود دارد. حزب حاکم هم برای اینکه بتواند تسلط مطلق خود را روی ملتش حفظ کند، از این مهملات و باورهای غلط حمایت می‌کند و پیوسته به مردم کشورش تلقین می‌کند که در صورت حملهٔ احتمالی دشمن، تنها حامی ملت خواهد بود.
وحید

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
۳۴,۶۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد