بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مغز | طاقچه
کتاب مغز اثر گری ال. ونک

بریده‌هایی از کتاب مغز

۳٫۴
(۱۷)
ویروس‌های موجود در روده، هر دقیقه باکتری‌های زیادی را از بین می‌برند که بقایای آن‌ها حدود ۶۰ درصد از وزن خشک مدفوع را تشکیل می‌دهد (حالا متوجه شدید که چه چیزی در مدفوعتان است!)
میلاد پرنیانی
آمیگدال تا حد امکان اطلاعات حسی را جمع‌آوری کرده و سپس با دانسته‌هایمان مقایسه می‌کند و پس از آن به سایر مناطق مغز دستور می‌دهد تا پاسخ مناسب را بدهند. تقریباً همیشه و صرفِ‌نظر از ماهیت اطلاعاتی که مغز هوشیارمان جمع‌آوری می‌کند، آمیگدال معمولاً به یک نتیجه واحد می‌رسد: «بترسید».
میلاد پرنیانی
چگونه سرعت پیری را کم کنیم؟ از زیاد خوردن بپرهیزید! مخصوصاً از خوردن گوشت قرمز و لبنیات دست برداریم. آهن و کلسیم در منابع بسیار سالم‌تری از رژیم غذایی وجود دارد.
میلاد پرنیانی
فقدان سروتونین می‌تواند باعث توهمات دیداری شود
میلاد پرنیانی
جدیدترین شواهد پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که باید حداکثر تلاش خود را برای کاهش میزان کالری دریافتی از پروتئین حیوانی انجام دهیم. مستندات زیادی برای تأیید این توصیه وجود دارند.
میلاد پرنیانی
در زمان خواب رِم، که داریم خواب می‌بینیم، مغز تکامل‌یافته‌امان کار عجیبی انجام می‌دهد و ما را به فیزیولوژی مارمولک بازمی‌گرداند و ما تبدیل به جانوران خونسرد می‌شویم. خونسردها، مانند ماهی‌ها، دوزیستان و خزنده‌ها، حیواناتی هستند که دمای داخل بدنشان هماهنگ با دمای محیط اطراف، تغییر می‌کند. بنابراین، از آنجایی که در ساعات اولیه صبح مدت زمان زیادی در خواب رِم هستیم، مغز نمی‌تواند از دمای بدن محافظت کند و بدن کم‌کم سرد می‌شود. به‌همین خاطر وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم، سردمان است.
میلاد پرنیانی
دیر خوابیدن با کاهش حجم هیپوکامپ، در افراد جوان و سالم مرتبط است. کوچک شدن هیپوکامپ با نقص در یادگیری و توانایی‌های حافظه همراه است.
میلاد پرنیانی
رؤیای شبانه عنصری ضروری در افزایش هوش در طول روز است.
میلاد پرنیانی
هنگامی که به خانم‌های جوان شکلات غنی‌شده با فلونوئید بدهید، فقط در عرض دو ساعت جریان خون در مغزشان به‌اندازه چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و عملکردشان در انجام کارهای ذهنی پیچیده بسیار بهبود می‌یابد.
میلاد پرنیانی
برای داشتن پیری سالم، دقیقاً همان کاری را باید انجام دهیم که مرتب از مادر خود می‌شنیدیم: غذای سالم و متعادل بخور و در حد اعتدال ورزش کن. ˮبگذارید غذا داروی شما باشد و دارو نیز غذای شما“
میلاد پرنیانی

حجم

۷۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۷۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد