بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کتاب آرامش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب کتاب آرامش اثر مت هیگ

بریده‌هایی از کتاب کتاب آرامش

۳٫۲
(۱۱)
ما همه جزء چیزها هستیم و با تمام چیزها در ارتباطیم: انسان با انسان؛ لحظه با لحظه؛ درد با لذت؛ ناامیدی با امید.
عمران رئیسی
تصور نکنید کسی که تلاش می‌کند با کلماتش به شما دلداری دهد، خودش بی هیچ دردسری لابه‌لای همان کلمات ساده و دلگرم‌کننده‌ای که گاه شما را آرام می‌کنند، زندگی می‌کند... البته اگر غیر از این بود، هیچ‌وقت نمی‌توانست چنین کلماتی را پیدا کند.
عمران رئیسی
معجزهٔ عجیبِ اینجا بودن خودتوانمندسازی ایده‌ای غربی است و برای دستیابی به آن لازم است پیشرفت کنید، میلیاردر درون خود را کشف کنید، خوش‌اندام شوید، کار کنید و ارتقا پیدا کنید. می‌گوید بودن در زمان حال کافی نیست. این ایده صرفاً خودبیزاری است در لباس متظاهرانهٔ رستگاری. ما به پذیرش خود نیاز داریم؛ به مهربانی با خود. جسم و روح فعلی ما و زندگی ما چیزهایی نیستند که ناچار باشیم از آن‌ها فرار کنیم. باید به خاطر داشته باشیم همین اینجا بودن ما معجزه‌ای عجیب است.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
پخت غذایی واقعی با مواد اولیهٔ واقعی، بودن کنار عزیزانم، بلند شدن از روی کاناپه و انجام فعالیت بدنی، کاشت سبزیجات، شنا در دریا، تماشای آسمان یا دویدن در هوای تازه به جای دویدن روی تردمیل. البته من سرگرمی‌های لذت‌بخش زندگی مدرن را دوست دارم. خوشحالم که پادکست، فیلم و تماس ویدئویی در دنیای ما وجود دارد. اما زمانی که آسیب‌پذیری عمیقی را تجربه می‌کنم، زمانی که از پوسته‌ام خارج می‌شوم، می‌بینم که کوتاه‌ترین مسیر به گذشته انگار هیچ‌وقت کارایی‌اش را از دست نمی‌دهد؛ مسیری طبیعی که به اتصال مجدد ما به دنیای طبیعی و خود طبیعی‌مان منتهی می‌شود.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای من از طریق تنفس آهسته است. وقتی خودم را وادار می‌کنم تا آهسته نفس بکشم، انگار صداهای آزاردهنده در ذهنم ناگهان خاموش می‌شوند. صداهایی که مکرراً پخش می‌شوند، مثل ویدئوهای پرسروصدای یوتیوب. اینکه به فلان ایمیل جواب نداده‌ام یا در فلان جلسهٔ آنلاین خرابکاری کرده‌ام، بلافاصله به نظرم طبیعی می‌آید و می‌توانم احساس کنم که آرام شده‌ام. انگار تنفس آگاهانه راهی است به درون عزت نفس شما. راهی برای اینکه بگویید به خودت استراحت بده. راهی برای پذیرش خود خودتان و پذیرش خود زندگی. تنها چیزی که نیاز دارید، یک جفت ریه است.
من زنده ام و غزل فکر میکنم

حجم

۱۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۸۰۰
۳۶,۴۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد