بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کتاب آرامش | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کتاب آرامش اثر مت هیگ

بریده‌هایی از کتاب کتاب آرامش

۳٫۲
(۱۱)
رسانه‌های اجتماعی شبیه نمایشگاهی است از زندگی‌هایی که شما تجربه نمی‌کنید، از رژیم‌های غذایی‌ای که شما از آن‌ها پیروی نمی‌کنید، از مهمانی‌هایی که شما در آن‌ها حضور ندارید، از سفرهایی که شما نمی‌روید و از لذتی که شما نمی‌برید. پس فرصتی به خودتان بدهید و به جای فضای مجازی، صفحهٔ ذهن خودتان را بالاوپایین کنید. آن‌قدر در صفحه پایین بروید تا برسید به دلایل اینکه چرا باید برای کسی که هستید، سپاسگزار باشید. تنها چیزی که باید نگرانش باشید، از دست دادن خودتان است.
عمران رئیسی
وقتی شادمانی‌مان را به اتفاق‌های بیرونی گره می‌زنیم، در اصل از کنترل خود دست می‌کشیم و سعادت خود را به دست نیروهایی خارج از کنترل خودمان می‌سپاریم، حال این نیروها هرچه می‌خواهند باشند  درآمد، روابط، ازدواج، لامبورگینی، برنده شدن در قرعه‌کشی و محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی  «فقط به خاطر داشته باشید: هرچه چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند، ارزش بیشتری برای ما داشته باشند، میزان کنترل ما کمتر می‌شود»
من زنده ام و غزل فکر میکنم
«زندگی خیلی سریع می‌گذرد. اگر گاهی نایستی و نگاهی به اطرافت نیندازی، ممکن است بخشی از آن را نبینی و از دستش بدهی.»
عمران رئیسی
شما کنترلی روی نظر دیگران دربارهٔ خودتان ندارید، پس نگران نباشید. اگر آن‌ها می‌خواهند از شمای خیالی درون ذهنشان متنفر باشند، بگذارید باشند. به هر دری نزنید تا افرادی را که تلاشی برای درک شما نمی‌کنند، وادار به درک خودتان کنید. فنجان خود را پر از مثبت‌اندیشی نگه دارید. پیش به سوی مهربانی.
عمران رئیسی
«اگر فکر می‌کنید سلامتی شما بستگی به این دارد که دیگران به اشتباهاتشان اعتراف کنند، یادتان باشد در قبرتان ایستاده‌اید و بیهوده انتظار می‌کشید». با نگه داشتن کینه در دلتان، هیچ‌کس را غیر از خودتان مجازات نمی‌کنید. دیگران دیگران‌اند. شما شمایید.
عمران رئیسی
مشکل شما این است که چگونه قرار است این زندگی یکتا و ارزشمند را که به شما هدیه شده، صرف کنید. آیا می‌خواهید آن را صرف تلاش برای خوب به نظر رسیدن کنید تا بقیه خیال کنند بر اوضاع مسلط هستید یا می‌خواهید زندگی را بچشید، از آن لذت ببرید و دریابید در حقیقت چه کسی هستید؟ بخشی از سخنرانی آن لاموت در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه برکلی
عمران رئیسی
اگر انتظار داریم آینده عاری از رنج و نگرانی باشد تا امروز بتوانیم خوشحال باشیم، هیچ‌وقت نمی‌توانیم خوشحال باشیم. درست مثل این است که قبل از انداختن قایق به آب، انتظار داشته باشیم دریا سراسر آرام باشد.
عمران رئیسی
ساکسی‌فراژ یا سنگ‌شکن بنفش سرسخت‌ترین گیاه جهان است. این گیاه گل‌هایی به ظاهر ظریف با گلبرگ‌های بنفش دارد که به نظر می‌رسد با وزش باد ممکن است از جا کنده شوند؛ درحالی‌که این‌طور نیست و این گیاه حتی در برابر وضعیت آب‌وهوایی قطب شمال هم مقاوم است. گل‌های این گیاه به شکل خوشه‌ای در نزدیکی زمین کنار هم قرار می‌گیرند و از یکدیگر در برابر اوضاع سخت روی کرهٔ زمین محافظت می‌کنند.
عمران رئیسی
اصالت دیگران مهم هستند؛ اما دلیلی ندارد برای دوست پیدا کردن، به فرد دیگری تبدیل شوید. برای پیدا کردن کسانی که دوستتان داشته باشند، اولین کاری که لازم است انجام دهید، این است که خودتان باشید.
عمران رئیسی
وقتی چیزهایی را از شما می‌گیرند، ارزش چیزهایی که می‌مانند بیشتر می‌شود. نه‌تنها آن چیزها بیشتر به چشم می‌آیند، بلکه تأثیر حضورشان هم بیشتر می‌شود. آنچه در سطح از دست می‌دهیم در عمق به دست می‌آوریم.
عمران رئیسی

حجم

۱۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۸۰۰
۳۶,۴۰۰
۵۰%
تومان