بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کودک، خانواده، انسان | طاقچه
کتاب کودک، خانواده، انسان اثر ادل فیبر

بریده‌هایی از کتاب کودک، خانواده، انسان

انتشارات:نشر نی
امتیاز:
۴.۴از ۳۰ رأی
۴٫۴
(۳۰)
زبانی که من به‌کار می‌برم ارزیابی نمی‌کند. من از کلماتی که شخصیت و توانایی بچه را مورد قضاوت قرار می‌دهد پرهیز می‌کنم. من از کلماتی مانند «احمق، چلفتی، بد» و حتی کلماتی مانند «قشنگ، خوب، عالی» نیز دوری می‌کنم، به خاطر اینکه کمکی به کارها نمی‌کنند. این کلمات راه را بر کودک می‌بندند. در عوض، من از واژه‌هایی استفاده می‌کنم که توصیف می‌کنند. من چیزهایی را که می‌بینم توصیف می‌کنم. آن چیزی را که حس می‌کنم توصیف می‌کنم.
کاربر ۵۳۲۷۸۶۱
یک ابراز موافقت صمیمانه: «آره، می‌فهمم»، به فرزند شما می‌فهماند که «تمام احساسات تو، همه‌اش، برای من مهم است، چه احساسات خوب و چه بد. همه آنها بخشی از تو هستند. احساسات تو، نه مرا می‌ترساند و نه برایم تعجب‌آور است.»
کاربر ۵۷۰۵۷۰۵
مسئولیت والدین تنها خوشحال‌کردن کودک نیست، بلکه ساختن شخصیت اوست. صرفاً با خوشحال‌کردن بچه، ما خدمتی به او نکرده‌ایم. این چه ارزش‌هایی است که به فرزندان‌مان می‌دهیم اگر اجازه دهیم نسبت به حیوانات ظلم روا دارند؟ آیا می‌دانستی که «نه» می‌تواند پاسخی بس مهرآمیز باشد؟ آیا می‌دانستی که وقتی ما وارد عمل می‌شویم و بچه‌ای را از ارتکاب به کاری غیرانسانی باز می‌داریم، به او خدمت کرده‌ایم؟ اضافه بر این، ما به او می‌آموزیم چگونه یک فرد بالغ می‌تواند پای حرفی بایستد که به آن ایمان دارد.»
aedesa
هر عملی که در رابطه با کودک انجام می‌شود مهم است، به حساب می‌آید و بخشی از وجود او می‌شود.
کاربر ۵۷۰۵۷۰۵
بایستی اشیای خلاقیت‌آفرین، مانند قلم، مداد، مدادرنگی، رنگ، کاغذ، مقوا، جعبه، گچ و غیره، به‌وفور در خانه‌ها یافت شوند.»
کاربر ۵۱۱۳۵۹۲
دکتر جینات پاسخ داد: «از نظر من خنده و گریه کودک یک اندازه ارزش دارد. من هرگز نخواهم خواست از یک کودک مواهبی مانند رنجش، و غم و غصه را بگیرم. عواطف بشری شخصیت انسان را رشد می‌دهد. هر چه عواطف ما عمیق‌تر شود، انسان‌تر می‌شویم.» اِولین این مطلب را به‌راحتی قبول نمی‌کرد: «منظور شما این است که غم و غصه برای بچه خوبست؟»
کاربر ۱۵۰۳۷۰۲

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد