بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید | طاقچه
کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید

نویسنده:دبی فورد
ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۳ رأی
۳٫۸
(۱۳)
اگر چه شاید با ناباوری به دیگران بنگریم که مرتکب جرم‌های برخاسته از شهوت، نادانی یا زیاده‌خواهی می‌شوند و فریاد بکشیم: «امکان ندارد بتوانم چنین کاری بکنم!»، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در شرایط درست یا اشتباه، امکان دارد بیش‌ترِ ما تحت تأثیر قرار بگیریم، از مسیر بیرون برویم و متقاعد شویم دست به رفتارهایی بزنیم که هرگز باور نمی‌کردیم در توانمان است.
Par.ya
راز بزرگ این است: خودهای بسیاری در وجود ما هستند، زیرا درون یکایک ما هر ویژگی ممکن نهفته است. چیزی نیست که بتوانیم ببینیم و قضاوت کنیم و نباشیم. همهٔ ما نور و تاریکی، معصوم و گناهکار و دوست‌داشتنی و نفرت‌انگیز هستیم.
Par.ya
خودویرانگری، روش ما برای بیرونی کردن خجالت درونی‌ست؛ یعنی ناآگاهانه کاری انجام می‌دهیم که ما را خجالت‌زده کند تا بتوانیم آن رویدادی را که اول از همه موجب شرمندگی ما شد، درمان کنیم.
Par.ya
انسانی که در درون آرام باشد، همه چیز دارد. انسانی که با جنگ درونی تکه‌تکه می‌شود، هیچ چیز ندارد.
Par.ya
ما با یادگیری ترفندهای تازه یا راهکارهای بیش‌تر برای پنهان کردن نقص‌هایمان به آرامش نمی‌رسیم، بلکه با در آغوش گرفتن ناامنی‌های بیش‌تر، خجالت‌های بیش‌تر، ترس‌ها و آسیب‌پذیری‌های بیش‌تر خود به آرامش می‌رسیم. هنگامی که به درمان گسست میان نور و تاریکی وجودمان، یعنی دکتر جکیل و آقای هاید خود می‌پردازیم، به منابعی دست می‌یابیم که بهتر انتخاب کنیم، دارای افکار نیروبخش‌تری شویم و به گونه‌ای رفتار نماییم که احساس خلاقیت و سربلندی داشته باشیم.
Par.ya
چرا کل خودتان را قبول ندارید؟ پاسخ ساده است: زیرا در خردسالی تربیت شدید که خودتان نباشید. شما شرطی شدید که باور کنید اگر با کل وجودتان، یعنی وجود حقیقی‌تان ظاهر شوید و همهٔ بخش‌های خودتان - هم تاریک و هم روشن، هم خوب و هم بد - را نشان دهید، مورد تحقیر و بی‌اعتنایی قرار می‌گیرید و به شما برچسب زده می‌شود. از این رو حتی پیش از آن که بتوانید جمله‌ای بنویسید، این روند دردناک و غم‌انگیز جدا شدن از کل وجودتان را آغاز کردید، زیرا می‌خواستید دوست داشته شوید، پذیرفته شوید و تعلق داشته باشید.
ماهور
این وجود حقیقی‌مان نیست که ما را به مسیرهای تاریکی که شرافت و عزت نفس ما را از بین می‌برند، می‌کشاند. این وجود پیشرفته‌تر ما نیست که موقعیت‌هایمان را ویران می‌کند و ما را به رنج و حقارت می‌کشاند، بلکه در واقع وجود زخمی ماست؛ بخشی که مالامال از خجالت و ناامنی‌های پنهان است. منیت زخمی، جنبه‌ای از بشر بودن ما بوده و چنین طراحی شده است تا در برابر گرایش‌های بسیار تاریکمان آسیب‌پذیر باشد و این قدرت را دارد که تلاش‌های ما را بی‌ثمر و رؤیاهایمان را محو کند.
ماهور
ضروری‌ست که صداقت بنیادین را به جنبه‌هایی که انکار می‌کنیم، مهربانی و همدلی راستین را به بخش‌هایی از وجودمان که از آن‌ها خجالت می‌کشیم و شجاعت اصیل را به زمینه‌هایی در زندگی‌مان که می‌ترسیم به آسیب‌پذیری خود اعتراف کنیم، بیاوریم.
ماهور
خود دروغین ما توسط هوس‌های نابجا، نیازهای برآورده‌نشده و احساس‌های عمیق بی‌ارزشی ما هدایت می‌گردد. خود دروغین ما حاضر است به هر بهایی برنده شود و در پی رضایت‌های بیرونی می‌رود تا خلأی عاطفی نهفته در زیر چهره‌هایی را که از خودمان به جهان نشان می‌دهیم، پر کند.
ماهور
وقتی به این درک می‌رسیم که هم خوب و هم بد، هم تاریک و هم روشن، هم قوی و هم ضعیف، هم باهوش و هم اغلب بسیار احمق هستیم، روند والای التیام گسست درونی را که همواره در دورانی از زندگی برای بیش‌تر ما رخ می‌دهد، آغاز می‌کنیم.
Par.ya

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد