بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معنای زندگی | طاقچه
کتاب معنای زندگی اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب معنای زندگی

۲٫۳
(۷)
آنچه روزهای خوب و بد ما را تعیین می‌کند لزوماً بدون استرس بودن و یا زودتر به به خانه برگشتن نیست، بلکه یک روز خوب، احساس ملموسی است که از ایجاد تغییر در زندگی دیگران به‌دست می‌آوریم.
کاربر ۱۶۶۰۳۲۸
ما می‌توانیم به سهم اندک اما واقعی، شغلمان را به کمک به بشریت، گره بزنیم.
کاربر ۱۶۶۰۳۲۸
هگل، فیلسوف آلمانی (۱۷۷۰-۱۸۳۱) نظر خود را به بهترین شکل، این‌گونه بیان کرده است: «ما زمانی خلاق هستیم که دنیا را از بیگانگی‌های لجوجانه‌اش خالی و آن را با نیازهای خود منطبق کنیم».
کاربر ۱۶۶۰۳۲۸
جایی که وسایلمان، هر روز با سکوت عمیق‌شان، اصیل‌ترین تعهدات و تعلقات‌مان را به ما یادآوری کنند.
کاربر ۱۶۶۰۳۲۸
در واقع با لباس‌هایی که می‌پوشیم مانند یک راهنمای گردشگری، خودمان را به دیگران معرفی می‌کنیم. علاوه بر برجسته‌تر کردن خصوصیات و ویژگی‌های جالب و جذاب‌مان، برداشت‌های اشتباه را نیز محو و برطرف می‌کنیم. همانند نقاشی که درحال کشیدن پرتره خودش است، درک ببیننده را آگاهانه به‌سمت آن کسی که هستیم، هدایت می‌کنیم.
taraneh moghaddam
تلاش برای ایجاد فضای دلپذیر خانه، مستلزم آن است که پیچیدگی‌های درونی خودمان را سازماندهی کنیم و به ثبات برسانیم. اینکه فقط در ذهنمان بدانیم چه کسی هستیم کافی نیست؛ بلکه برای سنجش و شناخت جنبه‌های متنوع و متغیر هویت‌مان، به چیزهای ملموس‌تر، مادی‌تر و دلپذیرتر نیاز داریم تا جنبه‌های مختلف هویت‌مان را به آن سنجاق کنیم
taraneh moghaddam
می‌توانیم به دیدگاهی حقیقی از عادی بودن برسیم: افراد ضعیف، قوی‌تر از تصور ما و افراد قوی، از آنچه می‌پنداریم ضعیف‌تر هستند. بنابراین شکست‌ها و حماقت‌های اجتناب ناپذیرمان در کنار دیگران، کمتر نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.
taraneh moghaddam
یک موسیقی خوب برای موقعیت‌های مختلف زندگی، این امتیاز را به ما می‌دهد که بتوانیم آن احساساتی را که باید قوی‌تر تجربه کنیم، پررنگ‌تر شوند و واکنش‌های درست‌تر و مطمئن‌تری از خود نشان دهیم. در نهایت احساساتی که شایسته‌اش هستیم را تجربه و بر اساس احساسات مورد نیازمان زندگی خواهیم کرد.
taraneh moghaddam
لباس‌ها بیان‌گر ارزش‌هایی هستند که مسحورشان شده‌ایم. با انتخاب انواع خاصی از لباس‌ها، در حقیقت از ابعاد شکننده و حساس شخصیتمان مراقبت می‌کنیم و به دیگران و خودمان یادآور می‌شویم که چه کسی هستیم. کمد لباس‌هایمان، حاوی دقیق‌ترین خطوط زندگی‌نامه ما هستند
taraneh moghaddam
علی‌رغم اغراق‌های بالقوه و مضحکانه صنعت مد، گردآوری و سرهم کردن یک کمد لباس، کاری جدی و معنادار است. لباس‌های ما نیز می‌توانند پرتره کامل‌تری از درونمان را نشان دهند.
taraneh moghaddam

حجم

۱۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۱۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد