بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودآموز درمان پذیرش و تعهد دکتر حلت | طاقچه
کتاب خودآموز درمان پذیرش و تعهد دکتر حلت اثر احمد حلت

بریده‌هایی از کتاب خودآموز درمان پذیرش و تعهد دکتر حلت

امتیاز:
۵.۰از ۶ رأی
۵٫۰
(۶)
از این به بعد هم مواظب هویت وصله ناپذیر و متعالی خودت باش و به هیچ کس حتی فکر خودت هم اجازه مده به آن توهین کند!"
دل آرام
«اَکت» قرار نیست آدم بدها را به آدم خوب‌ها تبدیل کند. البته یک نکته ظریف هم وجود دارد و آن این است که وقتی فرد ذهن آگاه می‌شود حقیقت دنیا را همان طور که واقعا هست می‌بیند و در نتیجه زشت بودن بدی و پسندیده بودن پاکی را با تمام وجود می‌فهمد. خوب شدن و قابل اعتماد شدن هر چند هدف «اَکت» نیست اما کسانی که «اَکت» ی زندگی را نگاه می‌کنند، دوست داشتنی‌تر و قابل اعتماد‌تر از بقیه جلوه می‌کنند
احسان رضاپور
«اَکت» به دنبال تعمیر یا تغییر رویدادهای درونی نیست. بلکه هدف «اَکت» تغییر رفتارهاست.
احسان رضاپور
امروز برای همسرش گل می‌خرد (به عنوان یک هدف) در این راستا که ثابت کند مرد خانواده دوستی است(یک ارزش). خانواده دوست بودن چیزی نیست که با خریدن یک گل یا حتی هزاران گل تمام بشود. یک مفهوم دائمی و ابدی است. این مفهوم فردا ممکن است به صورت یک هدف دیگر یعنی کمک کردن در شستن ظرف‌ها به همسر تجلی پیدا کند. اهداف ارزشمند بی‌نهایت‌اند ‌و می‌آیند و می‌روند، اما ارزش‌ها پایدار و با ثبات و ماندگار و ابدی اند.
احسان رضاپور
اگر از من بپرسید در بین روش‌های مختلف رواندرمانی کدام را عالی‌تر و کاربردی‌تر می‌دانم، همین روش «اَکت» یا درمان پذیرش و تعهد را توصیه می‌کنم. چرا؟ زیرا یادگیری اصول آن نه تنها برای عبور از رنج‌های کنونی معجزه می‌کند، بلکه برای همه رنج‌های درونی آینده شما و تمام آنها که عزیزشان دارید قابل استفاده است.
نگار
پذیرش باعث نمی‌شود رنج و ناراحتی درونی ناشی از یک اتفاق ناگوار کم شود. بلکه باعث می‌شود شیوه برخورد ما آن رنج تغییر کند. به همین خاطر است که می‌گویند پذیرش و تغییر با هم رخ می‌دهند.
fateme

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد