بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خوب گوش نمی دهی | طاقچه
کتاب خوب گوش نمی دهی اثر کیت مرفی

بریده‌هایی از کتاب خوب گوش نمی دهی

۲٫۱
(۸)
اینکه می‌تونی حال‌وهوای فضای اطرافت رو تعیین کنی فوق‌العاده‌س. آدم‌ها نمی‌دونن که اگه گوش‌کردن رو یاد بگیرن، چه قدرتی پیدا می‌کنن
Ali Best
طبق تحقیقات، هرچه در طول زندگی به افراد بیشتری گوش کنیم، می‌توانیم در ذهنمان یک مسئله را از جوانب بیشتری بسنجیم، و می‌توانیم به راه‌حل‌های بیشتری فکر کنیم
Ali Best
سازمان سیا شنونده‌های خوب را به‌عنوان مأمور استخدام می‌کند، نه اینکه به مأمورها آموزش دهد شنونده‌های خوبی باشند. بهترین شنونده‌ها را برای بازجویی و جاسوسی می‌فرستند و بقیه را مثلاً به تحلیل اطلاعات یا جنگ سایبری مشغول می‌کنند.
Mohammad Ali Zareian
گوش‌کردن نیازمند تلاش است. درک و صمیمیت را باید با لیاقت به دست آورد. با اینکه معمولاً آدم‌ها می‌گویند «الان نمی‌تونم صحبت کنم»، اما منظورشان درواقع این است که «الان نمی‌تونم گوش کنم»
احسان
رفتارهای زیر را می‌توان جزء رفتارهایی دانست که بیشتر آدم‌ها آن‌ها را به‌عنوان شاخصه‌های یک شنوندهٔ بد می‌شناسند: پریدن وسطِ حرفِ گوینده جواب‌های مبهم یا غیرمنطقی به چیزی که گفته شده نگاه‌کردن به گوشی همراه، ساعت، اطراف، یا هر چیز دیگری جز گوینده بی‌قراری (کوبیدنِ انگشت روی میز، جابه‌جاشدنِ مداوم روی صندلی، مدام دکمهٔ فنری خودکار را فشاردادن و ...)
Mohammad Ali Zareian
فناوری جلوی گوش‌کردن را نگرفته است، بلکه باعث شده گوش‌کردن غیرضروری به نظر برسد. دستگاه‌هایمان به ترسمان از صمیمیت میدان می‌دهند. فریبمان می‌دهند که فکر کنیم ارتباط اجتماعی داریم، حتی درحالی‌که گرفتار تنهاییِ رنج‌آوری هستیم.
احسان
درواقع همهٔ ما دربارهٔ کسانی که دوستشان داریم فکر و خیال‌هایی می‌کنیم. این را سوگیریِ نزدیکی-ارتباطی می‌گویند. «صمیمیت» و «آشنایی»، با اینکه دل‌نشین‌اند، گاهی تکبر ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند درکمان از نزدیکانمان را بیش از حدِ واقعی ارزیابی کنیم.
Mohammad Ali Zareian
خوب گوش‌کردن یعنی بفهمیم در ذهنِ طرفِ مقابلمان چه می‌گذرد و نشان دهیم آن‌قدر برایمان مهم است که می‌خواهیم بدانیم به چه فکر می‌کند.
امیررضا جعفری نسب
هیچ‌چیز هم غافل‌گیرکننده‌تر از حرفی نیست که از دهانِ آدم‌ها بیرون می‌آید، حتی آدم‌هایی که فکر می‌کنیم خوب می‌شناسیمشان. حتی شاید گاهی از حرفی که از دهانِ خودتان بیرون آمده است غافل‌گیر شده باشید. آدم‌ها شگفت‌انگیزند، چون به‌شدت غیرقابل‌پیش‌بینی‌اند.
Mohammad Ali Zareian
راهِ تعامل با هرکسی گوش‌کردن و یافتنِ چیزهای مشترک و ایجادِ تدریجیِ رابطه‌ای دوستانه است. بازجویی حتی دربارهٔ تروریست‌ها هم نتیجه نمی‌دهد، پس چرا فکر می‌کنیم در ملاقات با کسی در یک مهمانی نتیجه می‌دهد؟ بمباران‌کردنِ آدم‌ها با سؤال‌هایی مثل «شغلت چیه؟» یا «کجای شهر زندگی می‌کنی؟» یا «کجا درس خوندی؟» یا «متأهلی؟» بازجویی‌کردن است. با این کار سعی نمی‌کنید آن‌ها را بشناسید، بلکه سعی دارید آن‌ها را دید بزنید! این کار باعث می‌شود آدم‌ها ناخودآگاه حالت دفاعی بگیرند و احتمالا گفت‌وگو را به‌سمت چیزهای سطحی و شرحِ نه‌چندان سودمندِ رزومه یا سخنرانی آسانسوری خودستایانه هدایت کنند.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۳۱۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳۱۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد