بریده‌های کتاب تا اشکی بریزیم
کتاب تا اشکی بریزیم اثر مهدی صدری

کتاب تا اشکی بریزیم

نویسنده:مهدی صدری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات
پسر شبیب! اگر دوست داری ثوابی مانند شهدای کربلا داشته باشی، هرگاه از آن حضرت یاد نمودی بگو: «یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما» . ای کاش من هم با آنان بودم تا به فوزی عظیم نائل می‌گردیدم.
S
امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود : در قیامت هر چشمی گریان است، و آسایش و راحتی از هر چشمی گرفته شود مگر چشمی که خدا آن را به کرامت خویش اختصاص داده باشد و بر مصائبی که بر حسین و آل‌محمد صلوات‌اللّه‌وسلامه‌علیهم وارد شد گریان شده باشد.
سیّد جواد
هر چشمی لیاقت گریه ندارد ! ابن عباس می‌گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله پرسید: شما عقیل را دوست داری؟ فرمود: آری به خدا سوگند به دو جهت ، هم خودش را دوست دارم، هم به جهت اینکه ابوطالب او را دوست داشت. فرزند او (حضرت مسلم علیه‌السلام) در راه محبت فرزند تو به شهادت می‌رسد و اهل ایمان بر او خواهند گریست، و فرشتگان مقرّب بر او درود خواهند فرستاد. پس از آن حضرت گریست تا آنکه اشک بر سینه مبارکش جاری شد، و فرمود: به خدا شکایت می‌برم از مصائبی که خاندانم پس از من با آن روبرو شوند.
سیّد جواد
عزاداران شریک غم اهل‌بیت علیهم‌السلام امام صادق علیه‌السلام فرمود : رحمت خدا بر شیعیان ما. به خدا سوگند مؤمن (واقعی فقط) شیعیان ما هستند. به خدا قسم آنها با حزن و اندوه همیشگی و حسرت در مصائب با ما شریک بوده‌اند .
سیّد جواد
پلک چشم ما زخم شد ! حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام فرمود: محرم ماهی است که مردمان زمان جاهلیت هم به احترام آن جنگ و قتال را ممنوع می‌دانستند ، ولی ریختن خون ما در آن حلال شمرده شد، (و این امت ، ذریه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را به شهادت رساندند). (امت) در این ماه حرمت ما را هتک نموده ، فرزندان و زنان خاندان رسالت را به اسارت گرفتند، خیمه‌های ما را به آتش کشیده ، و اموالی را که در آن بود به یغما بردند، و احترام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را نسبت به ما خاندن رعایت نکردند . روز امام حسین علیه‌السلام (و مصیبت عاشورا) پلک چشم ما را زخم نمود، اشک ما را جاری ساخت، عزیزان ما را در سرزمین کرب و بلا خوار نمود و برای ما گرفتاری و مصیبت ابدی به جای گذاشت. اهل گریه باید برای مثل حسین علیه‌السلام بگریند که گناهان بزرگ را محو می‌کند.
سیّد جواد
پسر شبیب! اگر برای چیزی گریان شدی برای حسین بن علی بن ابی‌طالب علیهم‌السلام گریه کن که آن حضرت را مانند گوسفند سر بریدند!! و همراه آن حضرت هجده نفر از اهل‌بیت به شهادت رسیدند که در دنیا بی‌نظیر بودند.
سیّد جواد
(امام سجّاد علیه‌السلام) هنگامی که به یاد سیدالشهدا علیه‌السلام می‌افتاد چنان می‌گریست که محاسن مبارکش پر از اشک می‌شد و هر کس حالت حضرت را مشاهده می‌کرد ، دلش می‌سوخت و به گریه می‌افتاد.
F313
پسر شبیب! اگر دوست داری ثوابی مانند شهدای کربلا داشته باشی، هرگاه از آن حضرت یاد نمودی بگو: «یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما» . ای کاش من هم با آنان بودم تا به فوزی عظیم نائل می‌گردیدم.
F313
امام صادق علیه‌السلام فرمود: امام حسین علیه‌السلام به سوی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌رفت ، حضرت او را گرفت و در دامان خویش نشاند و فرمود: برای شهادت حسین سوز و گدازی در دل اهل ایمان است که هیچ گاه به سردی نگراید. سپس فرمود: پدرم فدای شهید هر اشکی! از امام صادق علیه‌السلام پرسیدند: «شهید اشک» یعنی چه؟ فرمود: هیچ مؤمنی آن حضرت را یاد نکند مگر آنکه گریان شود.
مهدی
امام صادق علیه‌السلام فرمود: هر چیزی (و عبادتی) پاداشی (معلوم و مشخص) دارد جز اشک بر ما (که خدا بر آن پاداش بی‌حساب عنایت فرماید)
علی

حجم

۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵ صفحه

حجم

۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد