بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دوازده قانون زندگی | طاقچه
کتاب دوازده قانون زندگی اثر جردن پیترسون

بریده‌هایی از کتاب دوازده قانون زندگی

امتیاز:
۲.۶از ۲۳ رأی
۲٫۶
(۲۳)
برای انتخاب دوستان خود هوشمندانه عمل کنید. این کار به هیچ عنوان نشان دهنده خودخواهی یا پر افاده بودن شما نیست. دوستی‌های بجا و درست می‌توانند باعث حمایت و تقویت شما شوند. دوستان حامی و مثبت معمولاً همیشه باعث ارتقای شما می‌شوند و مواقعی که نیاز به انگیزه و روحیه دارید، آن‌ها در کنارتان هستند. همچنین زمانی که در کاری شکست خورده‌اید و نیاز به کمک دارید، آن‌ها در کنار شما می‌ایستند و برای پیشرفت شما تلاش می‌کنند.
zahra gol
انسان‌ها نیز دقیقاً همچون شاه‌میگوها دائماً خودشان را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و هوش یکدیگر را با فیزیک ظاهری مرتبط می‌دانند. اگر تلاش می‌کنید به نتایج بهتری در زندگی دست یابید، باید از یک قاعده مهم پیروی کنید: سرتان را بالا نگه دارید و ژست یک برنده را به خود بگیرید.
احسان رضاپور
همواره باید از خودمان بپرسیم: «کجا اشتباه کردم؟» شاید جوابِ این سؤال چندان باب میل ما نباشد، اما پاسخ آن راهی برای رسیدن به حقیقت است. باید این سؤال را دائماً با خودمان تکرار کنیم؛ آنگاه می‌توانیم از پیشرفتی که هر روز شاهد آن هستیم، لذت ببریم. همواره باید تلاش کنیم که انسان بهتری برای زمین و آدم‌های روی آن باشیم.
farnaz3000
افراد ناموفق دوست دارند دوستانشان را نیز به سطح خودشان پایین بکشانند. من فهمیدم که ادامه ارتباط با آن دوستم، مرا در زندگی به عقب برمی‌گرداند. این اتفاق می‌تواند برای هر کسی در هر موقعیتی رخ دهد!
farnaz3000
زمانی که خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم، قبل از هر چیز این تفکر برای ما ایجاد می‌شود که در یک شرایط سیاه و سفید مطلق قرار گرفته‌ایم؛ یعنی یا پیروز شده‌ایم و یا شکست خورده‌ایم. همین تفکر به ظاهر ساده مانع از آن می‌شود که پیشرفت‌های کوچک و مقطعی خود را ببینیم.
zahra gol
دوستان شما زمانی خوب هستند که باعث ایجاد نگرانی برایتان نشوند و شما را درگیر مسائل منفی نکنند.
zahra gol
سقراط که همچنان به عنوان یکی از عاقل‌ترین انسان‌های تاریخ بشر از او یاد می‌شود، همیشه می‌گفت: «تنها چیزی که مطمئن هستم می‌دانم، این است که هیچ چیز نمی‌دانم».
Aysan
کودکان باهوش هستند و غالباً سعی می‌کنند از هوش خود برای ایجاد اختلاف بین والدین استفاده کنند تا یک طرف را حامی خود کنند! بنابراین والدین باید با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند. اگرچه ممکن است پدر یا مادر اشتباهاتی داشته باشند، اما نباید در مقابل کودک از یکدیگر انتقاد کنند و انگشت اتهام را به سمت یکدیگر دراز کنند؛ چرا که کودکان خیلی زود متوجه اختلاف‌نظرهای والدین می‌شوند. به عنوان والدین، این توصیه را به عنوان اخطاری مهم مورد توجه قرار دهید و سعی کنید از مرتکب شدن چنین اشتباهی بپرهیزید.
Aysan
وظیفه پدر و مادر است که کودکی مهربان و مسئولیت‌پذیر پرورش دهند.
farnaz3000
قوانین متعدد می‌تواند برای کودکان ناامید کننده باشد و آن‌ها را وادار به مقابله با قوانین کند؛ بنابراین باید چند اصل اساسی و قابل درک برای کودکان تعریف کنیم و از آن‌ها بخواهیم که این اصول را رعایت کنند.
Aysan

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد