بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلیب و صلابت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صلیب و صلابت اثر یحیی یثربی

بریده‌هایی از کتاب صلیب و صلابت

نویسنده:یحیی یثربی
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۸ رأی
۵٫۰
(۸)
من همه‌ی مذهب‌ها را قبول دارم، اما باید بیش از آنکه به مذهب خاصی تعصب ورزیم، در فکر اسلام باشیم ودر راه رسیدن به هدف‌های اسلام تلاش کنیم. ما اگر مذهب را محور خود قرار دهیم، دین اسلام را دچار پراکندگی و تفرقه می‌کنیم و مسلمانان را دشمن یکدیگر می‌سازیم. اگر مذهب پررنگ شود، مسلمانان شمشیر می‌کشند و خون یکدیگر را می‌ریزند. ما برای اینکه دین اسلام بماند و مسلمانان یگانه و یکرنگ باشند و همدل و همدست شوند، باید مذهب را پررنگ نکنیم و اسلام را محور قرار دهیم. ما باید بر مسلمان بودن خود تأکید کنیم، نه شافعی یا مالکی بودن و یا سنی و شیعه بودن.
شهاب
اگر تو راه دهی، کس ره دگر نرود تو راه بستی و من صد ره دگر رفتم سخن دوگونه نبود ار تو راست می‌گفتی تو خود نگفتی و از خود دو صد سخن گفتم ندیدمت نه به بیداری و نه در رؤیا اگرچه این همه بیدار ماندم و خفتم تو فرد باش و یگانه که نیست مانندت چه غم اگر من بیچاره با غمت جفتم
شهاب
ای عزیزان! انسان باید همیشه در حال توبه باشد، زیرا لحظه لحظه‌ی زندگی وی، آلوده با هوای نفس و وسوسه‌ی شیطان است، پس باید مدام توبه کند و از خدا آمرزش طلبد.
میرزا ابراهیم
جان تو با جان من آمیخته چون شرابی که در آبی ریخته روح من با روح تو آمیخته چون گلابی در شرابی ریخته من تو گشتم، تو شدی یک باره من ما یکی روحیم، اندر دو بدن
Esmat Hajvahedi
زبان سرخ، سر سبز می‌دهد بر باد؟!
Morteza
اسلام عزت همه انسان‌ها را می‌خواهد. در اسلام هیچ طبقه‌ای دست‌بوس طبقه‌ی دیگر نیست. همه بندگان خدایند و بس!
کاربر ۱۳۲۷۴۹۰
انسان کوچک‌تر از آن است که صاحب اختیار انسان دیگر باشد و نیز بزرگ‌تر از آن است که دیگران صاحب اختیارش باشند.
کاربر ۱۳۲۷۴۹۰
به حال تو چه فرق دارد که بیت المال در جیب این دزد باشد یا آن دزد؟! وزرا می‌دزدند؛ خلیفه می‌دزدد و علمای دنیاپرست و مشایخ نیز با نیرنگ، چنگ به مال مردم می‌اندازند.
میرزا ابراهیم
ما هرگونه عبادتی را باید به نیت نزدیک شدن به خدا (قربة الی اللّه) انجام دهیم.
میرزا ابراهیم
اما مقصد اصلی این راه، خوشنودی خدا و پاداش آخرت است، تو در راه شریعت، گام بزن تا جایی که خدا از تو راضی شود و در بهشت جاویدان وارد شوی؛ این شریعت است. اما طریقت، راه ویژه‌ای است که هر کسی در آن خط سیر جداگانه‌ای دارد. این راه نه تنها به تعداد انسان‌هاست، یعنی هر انسانی که در این جهان است، راه ویژه‌ای دارد، بلکه راه هر کسی نیز در لحظات و دوران‌های زندگیش، فرق می‌کند. در طریقت راه تو از من جدا است و راه هر یک از ما دو نفر، در روز گذشته چیزی بود که با راه امروز ما فرق می‌کند. حتی راه لحظه‌هایمان با یکدیگر فرق دارد.
میرزا ابراهیم

حجم

۲۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان