بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نشخوار ذهنی | طاقچه
کتاب نشخوار ذهنی اثر اتان کراس

بریده‌هایی از کتاب نشخوار ذهنی

نویسنده:اتان کراس
امتیاز:
۳.۴از ۴۴ رأی
۳٫۴
(۴۴)
اگر افراد به مدت پانزده تا بیست دقیقه به نوشتن در مورد تلخ‌ترین تجربیات منفی‌شان بپردازند (خلق یک روایت در مورد آنچه اتفاق افتاده)، احساس بهتری پیدا خواهند کرد، کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و سیستم دفاعی بدنشان قوی‌تر خواهد شد. رویدادنویسی کمک می‌کند که ما تجربیات خود را از چشم یک روایتگر که مشغول خلق یک داستان است ببینیم و این به فاصله‌گیری از تجربیات کمک می‌کند.
Ali Safari
فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، رفتن یه یک کنسرت، مشاهده مناظر طبیعی، یا حتی مرتب کردن خانه و بسیاری کارهای به ظاهر کوچک دیگر، تأثیرات شگفت‌انگیزی بر کاهش نشخوار ذهنی ما دارند.
بهرام
دانشمندان دریافتند که تجربیات درونی بر تجربیات بیرونی چیرگی دارند. ثابت شد که آنچه شرکت‌کنندگان به آن فکر می‌کردند، نسبت به آنچه که در حال انجام آن بودند، تأثیر بیشتری بر شادی آن‌ها دارد. این پدیده توجیه کنندهٔ یکی از تجربیات تلخی‌است که همه مردم گاهی با آن مواجه می‌شوند: قرار گرفتن در موقعیتی که باید شاد باشید (برای مثال، بودن در جمع دوستان یا جشن گرفتن برای یک موفقیت) اما یک فکر تکرارشونده، ذهن شما را آزار می‌دهد. خُلق و خوی شما را افکارتان تعیین می‌کند نه آنچه انجام می‌دهید.
Afsaneh Habibi
در واقع، به محض این‌که چیزی را باور کنید، دستگاه عصبی با افزایش یا کاهش فعالیت بخش مربوطه در مغز یا بدن، باور شما را به واقعیت نزدیک می‌کند.
Ali Safari
ما معمولاً خردمندی را با سن بالا مرتبط می‌دانیم زیرا هر چه بیشتر زندگی کنید، ابهامات بیشتری را تجربه می‌کنید و از آن‌ها می‌آموزید. اما تحقیقات نشان می‌دهند که می‌توان فارغ از سن افراد به آن‌ها آموزش داد تا با فاصله گرفتن از مشکلات، به خردمندی برسند.
Ali Safari
جوامع، از طریق فرهنگی که به ما القاء می‌کنند، می‌توانند ابزار لازم برای مقابله با نشخوار ذهنی را در اختیارمان قرار دهند. فرهنگ‌ها راهکار مهم دیگری را نیز علاوه بر باورها به ما انتقال می‌دهند: آیین‌ها.
Afsaneh Habibi
نشخوار ذهنی شامل افکار و هیجانات ادواری منفی است که توانایی منحصربه‌فرد ما برای درون‌نگری را از یک موهبت تبدیل به یک نفرت می‌کند.
Afsaneh Habibi
گرایش به نظم بخشیدن به عناصر محیط پیرامون، حتی در موقعیت‌هایی که عملکرد ما مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد، به‌عنوان سدی در مقابل نشخوار ذهنی عمل می‌کند.
Afsaneh Habibi
پیشنهاد توصیه و کمک بدون در نظر گرفتن نیازهای فرد، می‌تواند به حس خودکارآمدی او (باور به این‌که می‌تواند چالش‌های خود را مدیریت کند) آسیب بزند. به بیان دیگر وقتی ما می‌بینیم که دیگران به ما کمک می‌کنند در حالی‌که ما این را از آن‌ها نخواسته‌ایم، احساس می‌کنیم که به نوعی بیچاره و ناکارآمدیم؛ احساسی که صدای درونی ما ممکن است آن را دستاویز قرار دهد و تبدیل به نشخوار ذهنی شود.
Ali Safari
صدای درونی منفی، تمام ظرفیت عصبی ما را اشغال می‌کند و جایی برای عملکردهای اجرایی باقی نمی‌گذارد. نشخوار ذهنی، توجه ما را فقط معطوف به منبع مشکل هیجانی ما می‌کند و عصب‌هایی که می‌توانستند استفاده بهتری داشته باشند را می‌دزد. در عمل، ما با رسیدگی به یک «وظیفه دوگانه» (یکی انجام امور جاری و دیگری گوش دادن به صدای درونی منفی)، عملکردهای اجرایی خود را کند می‌کنیم.
مهدی رفیعی

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد