بریده‌های کتاب پنجمین پیمان: راهنمای کاربردی تسلط بر خود
کتاب پنجمین پیمان: راهنمای کاربردی تسلط بر خود اثر میگل روییز

کتاب پنجمین پیمان: راهنمای کاربردی تسلط بر خود

ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأی
۴٫۱
(۱۶)
اکنون یک انتخاب دارید: می‌توانید بهشت بیافرینید یا جهنم بسازید. به یاد داشته باشید که هر دوی این‌ها وضعیت‌هایی ذهنی هستند که درون شما وجود دارند.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
۱- کلام خود را پاک کنید با درستی صحبت کنید و فقط آنچه را منظورتان است، بگویید. از کلامی که علیه شماست یا غیبت کردن در بارۀ دیگران اجتناب کنید. نیروی کلام خود را در جهت حقیقت و عشق به کار ببرید.
کاربر ۲۵۵۳۵۷۵
تنها راه شناختن خدا، خداگونه بودن است.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
۵- شکاک باشید، اما گوش دادن را بیاموزید خودتان یا هیچ کس دیگری را باور نکنید. نیروی شک را به کار بگیرید تا در بارۀ هر چه می‌شنوید، بپرسید: «آیا این موضوع واقعاً حقیقت دارد؟» سپس به نیتِ ورای واژه‌ها گوش بسپارید و آنگاه پیام واقعی را درک خواهید کرد.
کاربر ۲۵۵۳۵۷۵
۲- هیچ چیزی را به خود نگیرید کردار و رفتار دیگران به خاطر شما نیست. آنچه می‌گویند و انجام می‌دهند، بازتابی از رؤیا و واقعیت خود آن‌هاست. هنگامی که در برابر دیدگاه و رفتار دیگران مصون شوید، دیگر قربانی رنج‌های بی‌هوده نخواهید بود.
کاربر ۲۵۵۳۵۷۵
۴- همیشه نهایت کوشش خود را بکنید نهایت سعی شما از لحظه‌ای به لحظه‌ای دیگر و همین طور هنگامی که بیمار یا سلامت هستید، در حال تغییر است. در هر شرایطی، فقط نهایت کوشش خود را بکنید. با این کار از خودداوری و بدرفتاری با خود و احساس پشیمانی اجتناب خواهید کرد.
کاربر ۲۵۵۳۵۷۵
هر موجود زنده‌ای توسط نیرویی محافظت می‌شود که ما، آن را روح می‌نامیم. روح، نیرویی‌ست که کل هستی را کنار هم قرار می‌دهد و به عنوان تمامیت آن موجود شناخته می‌شود. روح، موجب سختی ماده می‌گردد، یعنی موجب تفکیک موجودات از همدیگر می‌شود. روح به هر چیزی شکل می‌دهد و بدون این نیرو، هیچ تفاوتی میان شما با یک گل، ماهی یا پرنده وجود ندارد. روح شما هنگام لقاح زاده شده است و همۀ عناصر خودش را تشخیص می‌دهد که هر مولکول، یاخته و هر عضوی از وجودتان را در بر می‌گیرد. روحتان هر چه را متعلق به جهان شماست، تشخیص می‌دهد و هر چه را به آن تعلق نداشته باشد، پس می‌زند.
مهیار
۳- فرضیه‌بافی نکنید شهامت پرسیدن و ابراز خواستۀ واقعی‌تان را بیابید. برای اجتناب از سوء تفاهم، اندوه و داستان نمایشی، تا حد ممکن در برقراری ارتباط با دیگران شفاف باشید.
کاربر ۲۵۵۳۵۷۵
تلتک‌ها (Toltecs): قومی باستانی که سرخ‌پوستانی خردمند بودند. آن‌ها در سال‌های ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلادی در آمریکای مرکزی سکونت داشتند و پس از مدتی، به دلیل برخی عقاید خرافی پیروان خود دچار انحراف و منقرض شدند.
0r2b80
شما مسؤولیت آنچه را می‌فهمید و عملکرد خود را در برابر آنچه در سرتان می‌شنوید، بر عهده دارید، زیرا شما کسی هستید که به هر واژه که می‌شنوید، معنا می‌بخشد.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷

حجم

۱۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد