بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یارسان ها چه می گویند؟ | طاقچه
کتاب یارسان ها چه می گویند؟ اثر سعید وزیری

بریده‌هایی از کتاب یارسان ها چه می گویند؟

نویسنده:سعید وزیری
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
نام هفتن به شرح زیر است: ۱-بنیامین سید خضر ملقب به پیر بنیامین ۲-موسی سیاه ملقب به پیر داوود ۳-ملا رکن الدین دمشقی ملقب به پیرموسی ۴-خاتون‌دایراک ملقب به رمزیار ۵-مصطفی دادان ۶-شاه ابراهیم ملقب به ملک طیار وایوت ۷-احمد ملقب به بابایادگار.
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴
در نامهٔ سرانجام هر یک از روزهای هفته را به نام یکی از هفتوانه نهاده است. و آسمان را هفت طبقه دانسته به نام‌های: ۱-صدف ۲-عقیق ۳-گوهر ۴-دُر ۵-یاقوت ۶- مرجان ۷ - الست.
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴
ملک‌طاووسی‌ها اعتقاد دارند که ملک‌طاووس در دونِ داوود، تجلی کرده است و به‌صورت بشری زندگی کرده است و بعد به‌صورت کاوه آهنگر درآمده است. بنابراین، آنان رانده شدن ابلیس را قبول ندارند و می‌گویند ابلیس را از نار عزت آفرید و وی را به پاسبانی دستگاه با عظمت الوهیت منصوب کرد.
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴
«علی پیش از خلقت وجود داشته است. آن حضرت نور مطلق بود. می‌گویند چهار ملائکه مقرب، جبرائیل، میکائیل، اسرافیل، عزرائیل از جسم پاک وی خلق شدند، جبرائیل از دست راست علی (ع)، میکابیل از دست چپ (ع)، و عزرائیل از زبان علی و اسرافیل از پیشانی علی (ع) اما از ذات علی ملک‌طاووس ظاهر شد.»
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴
«اهل حق معتقدند که خدا در وجود علی (ع) حلول کرده است.
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴
اهل حق باید از چهار مرحله بگذرد. ابتدا مرحلهٔ شریعت است، بعد مرحلهٔ طریقت، سپس مرحلهٔ معرفت، و در پایان هم حقیقت. اهل حق به کسی گفته می‌شود که به حقیقت رسیده باشد.»
کاربر ۷۸۷۰۳۷۴

حجم

۱۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد