بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۲۱ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
حالا وقت آن است که مقدار کار مشخص را انجام دهید، نه یک یا دو بار، نه فقط وقتی آسان است، بلکه مقدار کاری دائم و تکراری. باید عاشق خستگی و ادامه‌دادن شوید.
مهسا
شما هرگز کتابی را دو بار به یک شکل نمی‌خوانید
nasi
«چیزی که ارزش خواندن دارد نه‌تنها برای دو بار خواندن، بلکه برای بارها و بارها خواندن هم ارزش دارد. یک کتاب ارزشمند هر بار نکتهٔ جدیدی به شما می‌آموزد، حتی اگر بارها آن را خوانده باشید.»
nasi
کتاب‌های خوب را دو بار بخوانید.
nasi
به‌محض تمام‌شدن هر کتاب، خودم را با نوشتن خلاصه‌ای از آن در سه جمله به چالش می‌کشم. البته این محدودیت صرفاً بازی است، ولی به‌دنبال آن مجبور می‌شوم به مفاهیم واقعاً مهم کتاب فکر کنم. سؤالاتی که هنگام تهیهٔ خلاصه از خودم می‌پرسم: - لُبّ کلام چیست؟ - اگر قرار باشد موضوعی از این کتاب را برای به‌کارگیری در زندگی‌ام انتخاب کنم، کدام است؟ - چگونه این کتاب را برای دوستم توصیف می‌کنم؟
nasi
کتاب‌هایی را بخوانید که اکنون می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید
nasi
کتاب‌های بیشتری بخوانید. کم‌ارزش‌ها را کنار بگذارید و پرارزش‌ها را دو بار بخوانید.
nasi
هدف و رسیدن به خط پایان مهم نیست، نحوهٔ برخورد ما با هدف است که اهمیت دارد. روند نشانه‌گیری همه‌چیز است؛ زانشین.
مهسا
دشمن پیشرفت نه شکست است، نه موفقیت. دشمن پیشرفت بی‌حوصلگی، خستگی و نداشتن تمرکز است. دشمن پیشرفت تعهدنداشتن به روند است زیرا روند همه‌چیز است.
مهسا
نبرد با پیروزی شما به پایان نمی‌رسد. تنها زمانی پایان می‌یابد که تنبل شوید، حس تعهدتان را از دست بدهید و دیگر توجه نکنید.
مهسا
یک ضرب‌المثل ژاپنی معروف می‌گوید: «بعد از پیروزی در نبرد کلاهخود را محکم ببندید.»
مهسا
زانشین یعنی، به جای این‌که با بی‌خیالی قربانی اتفاقاتی شوید که از راه می‌رسند، تصمیم بگیرید آگاهانه زندگی و هدفمند عمل کنید.
مهسا
زانشین یعنی، به جای این‌که با بی‌خیالی قربانی اتفاقاتی شوید که از راه می‌رسند، تصمیم بگیرید آگاهانه زندگی و هدفمند عمل کنید.
مهسا
این پدیده که به «نابینایی دربرابر اعلامیه‌های تبلیغاتی» معروف است، می‌گوید وقتی مقالات بیشتری در اینترنت می‌خوانید، یاد می‌گیرید که چطور تجارب بی‌اهمیت و نامربوط را نادیده بگیرید.
مهسا
اگر به جای نابودکردن ایده‌های بد وقت‌تان را برای دفاع از ایده‌های خوب صرف کنید، از وقت‌تان بهتر استفاده می‌کنید.
مهسا
بیایید این پدیده را «قانون تکرار کلییر» بنامیم؛ تعداد افرادی که ایده‌ای را باور دارند مستقیماً متناسب است با تعداد دفعاتی که در سال گذشته آن ایده تکرار شده است، حتی اگر آن ایده غلط باشد.
مهسا
- وسواس دربارهٔ بهترین راهبرد، بهترین رژیم غذایی و بهترین باشگاه گلف گاهی راهی زیرکانه برای فرار از انجام کارهای سخت است.
من عاشق کتابم
یک راه ساده برای برخورد با چالش‌های خلاقانه پیروی از رویکرد پنج‌مرحله‌ای وب یانگ است: ۱) جمع‌آوری اطلاعات ۲) موشکافی ذهنیِ اطلاعات ۳) فاصله‌گرفتن از مشکل ۴) اجازه‌دادن به ایده که به شکل طبیعی به ذهن برگردد ۵) اصلاح و پختن ایده براساس بازخوردهای دنیای واقعی.
من عاشق کتابم
حقایق ذهنیت را تغییر نمی‌دهند، دوستی این کار را می‌کند.
مهسا
«دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
alihaji

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان