بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب محرمانه های زنانه | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب محرمانه های زنانه اثر سیدعلیرضا تراشیون

بریده‌هایی از کتاب محرمانه های زنانه

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۶از ۱۹ رأی
۳٫۶
(۱۹)
به هر چیزی که در زندگی ارزش است، توجه کنید؛ برای مثال، حجاب یک ارزش است. در خانواده‌هایی که حجاب رعایت می‌شود، آسیب‌‌ها کمتر است.
شکوفه ▪︎
برنامه‌های ماهواره‌ به طور ناخودآگاه هم در مردان و هم در زنان، تأثیر منفی می‌گذارند و برخی رفتار‌ها را عادی می‌کنند. برای نمونه، انسان پس از مدتی به راحتی با نامحرمان شوخی می‌کند.فردی می‌گفت آن روزها که برای اولین‌بار تلوزیون وارد خانه ما شد، وقتی آن را روشن می‌کردیم، مادربزرگم به دلیل حیای زیاد، چادر سرش می‌کرد؛ ولی امروزه حتی شوخی کردن با نامحرم نیز عادی شده است!
شکوفه ▪︎
مردی همراه همسرش به پارچه‌فروشی می‌رود. زن پارچه را لمس می‌کند و می‌گوید: این بهتر است. ولی مرد می‌گوید: این‌ها با هم فرقی ندارند! یعنی مردان نمی‌توانند تفاوت‌های ظریف را به‌خوبی زنان تشخیص دهند.
شکوفه ▪︎
بعضی مواقع شوهر وضع مالی خوبی دارد و می‌خواهد به پدر و مادرش کمک کند. در این صورت، نیاز نیست در امور مربوط به او جست‌وجو کنید که آیا کمک می‌کند یا نه. اما اگر از زندگی خودشان کم می‌گذارد و‌آن‌ها دچار سختی می‌شوند باید به او یادآوری کرد، زیرا نفقۀ زن و فرزند بر شوهر واجب است. هرچه راست‌گویی ارزش‌مند است، در برابر آن، دروغ‌گویی کثیف و پلید است
شکوفه ▪︎
اگر زن به همسرش علاقه داشته باشد، می‌تواند در کنار او مشکلات و سختی‌ها را تحمل کند. نمونۀ بارز آن، همسر ایوب نبی(ع) است که در خوشی و ناخوشی‌‌ها در کنار ایشان بود و وقتی حضرت ایوب(ع) را به خاطر بیماری‌ای که داشت مردم از شهر بیرون کردند، حتی نابینا هم که شد، همسرش از او جدا نشد.
شکوفه ▪︎
به شوهرتان بگویید و نشان دهید که شریکِ روزهای سختی و راحتی هستید. این جمله که به شوهرتان بگویید: «من سختی‌های زندگی را به‌ خاطر علاقه به شما و زندگی‌مان تحمل می‌کنم» برای مردان بسیار آرامش‌بخش است. شریک بودن در دردها، غم‌ها و خوشی‌های یکدیگر، به همین معناست
شکوفه ▪︎
«عذاب استهزاکنندگان در قیامت به این صورت است که درِ بهشت بر یکی از‌آن‌ها باز می‌شود و به وی گفته می‌شود: «بشتاب»! وی با غم و اندوه می‌آید. وقتی نزدیک در شد، بسته می‌شود و درِ دیگر بر او بازمی‌گردد... آن‌قدر با وی چنین می‌کنند تا آن حد که در را باز می‌کنند و به وی می‌گویند: «بشتاب... بشتاب»! ولی او از ناامیدی نمی‌آید».
شکوفه ▪︎
زنان باید به این نکته توجه‌داشته باشند که نقش آنان در حفظ زندگی بسیار مهم‌تر از مردان می‌باشد. اگر در یک خانه زن و در خانه‌ای دیگر مردی از دنیا برود، به نظر شما کدام‌یک از این دو خانواده زودتر از هم می‌پاشد؟ بی‌شک خانه‌ای که زنِ خود را از دست داده، زودتر دچار فروپاشی می‌شود. این بدان ‌معناست که زن نقشی کلیدی و محوری در خانواده ایفا می‌کند. پس یکی از نکات مهم و مهارت‌های عرصۀ زندگی مشترک، سازگاری زن‌هاست.
شکوفه ▪︎
۱. زدی ضربتی، «شربتی» نوش کن! زن موفق در زندگی هیچ‌گاه به دنبال مقابله به مثل نیست. گاهی برخی زنان در زندگی مانند یک جنگنده با شوهرشان برخورد می‌کنند؛
شکوفه ▪︎
۱. زدی ضربتی، «شربتی» نوش کن! زن موفق در زندگی هیچ‌گاه به دنبال مقابله به مثل نیست. گاهی برخی زنان در زندگی مانند یک جنگنده با شوهرشان برخورد می‌کنند؛ برای مثال، اگر شوهر به مادرزن توهینی کند، او می‌گوید: نوبتِ مادر شما هم می‌رسد! یا این‌که اگر شوهر دیر به منزل بیاید، می‌گوید: از این به بعد من هم اگر بیرون بروم، دیر به خانه می‌آیم. این جایگاه یک زن نیست. زن موفق کسی است که نقش «تسهیل‌گر» را در زندگی ایفا می‌کند؛ یعنی در کنار همه‌‌چیز قرار می‌گیرد و زندگی را متعادل می‌کند
شکوفه ▪︎

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد