بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب انقلاب چهل ساله | طاقچه
کتاب انقلاب چهل ساله اثر حمید خوش‌آیند

بریده‌هایی از کتاب انقلاب چهل ساله

۲٫۰
(۴)
انسان باید تنها در برابر خداوند تسلیم باشد تا از آزادی در برابر دیگران برخوردار شود.
هدی✌
در سال ۱۲۹۰ هجری شمسی، یعنی در اوایل نهضت مشروطه، جمعیت کل کشور ایران، حدود ده میلیون نفر بود و بیشتر مردم ایران در روستا زندگی می‌کردند. در این مقطع، ۲۰ درصد جمعیت ایران، در شهرهای بالای پنج هزار نفر زندگی می‌کردند، و تهران، ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت.
هدی✌
آزادی در نظام اسلامی، آن بی‌بندوباری نیست که جریان سلطه به مثابه ابزار توسعهٔ قدرت، دنبال رواج آن است؛ بلکه به معنای رهایی از همهٔ بندها و حصارهایی‌ست که مانع رشد و سعادت انسان می‌شود.
هدی✌
امام خمینی در خصوص اوضاع فرهنگی و اجتماعی قبل از انقلاب و در دوران سلطنت پهلوی‌ها فرموده‌اند: «این‌ها [رژیم پهلوی] می‌خواستند که هر قوه‌ای که احتمال بدهند که در مقابل اجانب بایستد و ارباب‌ها بایستد، و هر فکری را که احتمال بدهند که این فکر در مقابل آن‌هاست، اگر بتوانند، فکر را از او بگیرند. فکر را چطور بگیرند؟ به اعتیاد به مشروبات؛ به اعتیاد به هروئین و امثال این مخدرات که فکر انسان را می‌گیرد؛ انسان را از میان تهی می‌کند؛ مراکز فحشایی که سرتاسر مملکت بود؛ مراکز فسادی که سرتاسر مملکت بود. خوب، این هم جوان‌ها را مشغول می‌کرد به یک امور شهوانی که به‌کلی افکار را از دستشان می‌گرفت. این یک برنامه بود... این برنامه، روی یک حساب [بود]؛ نه این‌که همین‌طوری می‌شد. یک حساب، حسابِ دقیق، این کارها انجام می‌گرفت.»
هدی✌
شاه، دیوانه‌ای عیاش بود.
هدی✌
با وجود اتحاد تمامی دنیای غرب در برابر مواضع حق‌طلبانهٔ ملت ایران، کوچک‌ترین عقب‌نشینی‌ای از اصول خود نکرده است
هدی✌
امروزه، روشن‌ترین مصداق استکبار، دولت سلطه‌جو و استعمارگر، آمریکاست.
هدی✌
بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، «مبارزه با استکبار در انقلاب اسلامی و در میان ملت ما یک حرکت معقول و منطقی و دارای پشتوانه علمی و یک حرکت خردمندانه است، برخلاف آنچه بعضی می‌خواهند وانمود بکنند که این یک حرکت شعاری است، احساساتی است، متکی به منطق و عقلانیت نیست، به عکس، حرکت ملت ایران یک حرکت متکی به عقلانیت است».
هدی✌
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قاطعانه استکبار را نقطهٔ مقابل نظام اسلامی می‌دانند و با شمردن ویژگی‌هایی نظیر خود برتربینی، حق‌ناپذیری، جنایت در حق آحاد بشر، رفتار منافقانه، جنگ‌افروزی، اختلاف‌افکنی و درافتادن با ملت‌های مستقل و خودی، بر تعطیل‌ناپذیر بودن استکبارستیزی تأکید می‌کنند.
هدی✌
«البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطهٔ جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران آمریکا، نام این سیاست را توسعه‌طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می‌گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می‌کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه‌داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم، و نظام اسلام رسول‌الله ــ صلی الله علیه و آله و سلم ــ را در جهان استکبار ترویج نماییم، و دیر یا زود، ملت‌های دربند، شاهد آن خواهند بود.»
هدی✌

حجم

۹۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۹۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۰صفحه بعد