بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لیان دخت | طاقچه
کتاب لیان دخت اثر ثریا شیری

بریده‌هایی از کتاب لیان دخت

نویسنده:ثریا شیری
انتشارات:نشر خودنویس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأی
۴٫۵
(۸)
«خیلی از آدما حسرت خیلی چیزا رو می‌خورن؛ اصلاً قرار نیست از همه‌چی بهره‌مند بشیم تو زندگی‌مون. اگه سرنوشت همه‌مون مثل هم بود خسته نمی‌شدیم از این‌همه شباهت؟
n re
خواندن آیت‌الکرسی دل را آرام می‌کند.
n re
گاهی بودن بعضی آدم‌ها در زندگی، داشتنِ همه است و نبودنشان تنهایی محض است؛ رهاشده در دنیایی غریب؛ میان آدم‌هایی که نمی‌شناسند تو را و شاید حتّی حرف مشترکی باهم نداشته باشید.
n re
آدم وقتی تصمیم بزرگ و مهمی می‌گیرد، به تأیید و حمایت اطرافیانش نیاز دارد. این حمایت‌ها برای عملی‌کردن آن تصمیم دلگرمی بزرگی است. حمایت، شهامت آدم را بیشتر می‌کند؛ انگیزه می‌بخشد و مسیر را هموارتر می‌کند. وقتی داری یک کار سخت انجام می‌دهی و می‌دانی که چند آدم دوست‌داشتنی و عزیز آن دور و اطراف ایستاده‌اند و تشویقت می‌کنند؛ انگار یک نیروی مضاعف به وجودت تزریق می‌شود تا بتوانی کارت را با موفقیت انجام دهی؛ اما خلاف آن، انرژی آدم را از بین می‌برد. باید در دو جبهه هم‌زمان بجنگی؛ یکی در مسیر هدف و تلاش برای موفقیت و دیگری در مسیر جلب رضایت اطرافیان و چه مسیر سخت و راه پُرفرازونشیبی مقابلم بود.
n re
مبارزه چیزی بود که به آن نیاز داشتم. باید من هم مثل رئیسعلی اسلحهٔ اراده‌ام را به دست می‌گرفتم و به جنگ باورهای غلط می‌رفتم؛ به جنگ باورهایی که می‌گفت: «زن نمی‌تواند!»
n re
نمی‌دانم آدم باید در مواجهه با کسی که دلش گرفته چه حرفی بزند یا چه کاری انجام بدهد که کمی او را آرام کند.
n re
امیدوارم هر زنی و در طیف گسترده‌تر، هر انسانی شهامت قدم‌گذاشتن در مسیر رؤیاها و اهدافش رو داشته باشه که جز این زندگی بیهوده‌ست.
n re
آدم‌ها تا زمانی‌که به کسی دروغ نگفته‌اند، به‌زبان‌آوردن هر حرفی که به دور از صداقت باشد، برایشان سخت است. انگار از خودشان و از طرف مقابل شرم دارند که دروغ بگویند. دروغ برایشان مثل یک گناه بزرگ است که آدمی در میدان وسط شهر و در مقابل چشم همهٔ مردم انجام دهد؛ همان‌قدر زشت و تابلو که طرف مقابل آن را متوجه می‌شود؛ اما همین‌که یک بار زبانشان به دروغ چرخید، دیگر عادتشان می‌شود، به‌راحتی دروغ می‌گویند و رفته‌رفته عذاب‌وجدان هم دست از سرشان برمی‌دارد و خودشان را با بهانه‌های الکی توجیه می‌کنند که مثلاً راه دیگری نداشته‌اند و دروغشان ضرری به ما وارد نمی‌کند.
n re
بچه‌ها زود بزرگ می‌شن و ما فکر می‌کنیم هنوز جوونیم... غافل ازاینکه هر یک سانتی که به قدّ بچه‌ها اضافه می‌شه، قدّ ما از پیری یک سانت خمیده‌تر می‌شه...
n re
انجام‌دادن کارهای سختی که همه فکر می‌کنن شدنی نیست آدمو بیشتر خوش‌حال می‌کنه تا انجام کارای آسونی که هزار نفر قبل از ما انجامش دادن
nasrin ranjbar

حجم

۱۳۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۳۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد