بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوه زیتون | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کوه زیتون اثر مایکل وی. ایوانوف

بریده‌هایی از کتاب کوه زیتون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأی
۴٫۳
(۴)
«من از هیچ‌یک از این افراد باهوش‌تر نبودم. خیلی از آن‌ها رؤیاهای بزرگی را در سر می‌پرورانند اما اکثر آن‌ها حس راحتی این خیابان‌ها را رها نمی‌کنند. تنها فرق من با این افراد در این است که من تصمیم به اقدام گرفتم. این چیزی است که تو باید آن را یاد بگیری. تو یا دست‌به‌کار می‌شوی و یا به جمع دیگران یعنی کسانی که فقط رؤیاپردازی می‌کنند ولی هرگز به جایگاهی که آرزویش را دارند نمی‌رسند، اضافه می‌شوی.»
farnaz3000
«یک شخص بدون رؤیابافی و اشتیاق زیاد برای محقق کردن اهدافش، هیچ کار بزرگی انجام نخواهد داد. چراکه پس از روبه‌رویی با اولین مشکل، از رؤیایش دست خواهد کشید. اشتیاق سوزان برای رسیدن به خواسته‌ها باعث می‌شود هر مانعی که سد راه او شود را از میان بردارد. همچنین به او ایمان و اعتمادی خواهد بخشد که کمتر کسی نظیرش را دیده است و مهم نیست در مسیرش با چه چیزهایی روبه‌رو خواهد شد، او همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.»
farnaz3000
«ما از مرگ می‌ترسیم چراکه در اعماق وجودمان می‌دانیم هنوز زندگی نکرده‌ایم. زمان یک دروغ‌گوی مکار است و با طلوع خورشید در هر صبح و نشان دادن ماه در هر شب، ما را فریب می‌دهد. ما معتقدیم همیشه یک روز دیگر خواهیم داشت اما جهان هستی با چین‌وچروک‌های روی صورتمان و درد استخوان‌هایمان به ما هشدار می‌دهد که به‌زودی زمان تمام می‌شود.
farnaz3000
«هر چیزی پایانی دارد و بدون از دست رفتن زندگی قدیمی، نمی‌توان زندگی جدیدی را آغاز کرد. بعضی از مردم احمق هستند چون فکر می‌کنند دنیا به آن‌ها بدهکار است. آن‌ها می‌گویند: «از فردا شروع خواهم کرد.» اما فقط احمق‌ها منتظر فردا می‌مانند. آن‌ها برای یک آینده ایده‌آل برنامه‌ریزی می‌کنند و زمانی که از آن اهداف صحبت می‌کنند، چشمانشان برق می‌زند اما هیچ کاری در مسیر رسیدن به این اهداف انجام نمی‌دهند. بعضی‌ها را می‌توان به گاوی در علفزار تشبیه کرد. گاو سرش را به پایین می‌اندازد و هر چه جلوی‌اش باشد را می‌خورد و خوشحال است. اما چند قدم آن‌طرف‌تر کشاورزی چاقو به دست ایستاده و منتظر است تا آن گاو را قصابی کند.
farnaz3000
«در ابتدا تمامی شک و تردیدها و رفتارهای محدودکننده‌ات را از طریق بهترین راهی که به ذهنت می‌رسد از بین ببر و با خودت صحبت کن. اولین اصلی که باید قبل از هر کار و قبل از هر موفقیتی یاد بگیری این است: در زندگی‌ات درباره هر چیزی فکر کنی و حرف بزنی به آن خواهی رسید.»
farnaz3000

حجم

۱۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد